Ce NU putem face cu un produs desigilat primit de la un magazin online românesc

3 aug. 2017

Ați primit un produs desigilat de la un magazin online românesc și nu știți cum să procedați? Ați primit un produs sigilat, l-ați desfăcut, ați ajuns la concluzia că ați făcut o alegere greșită și nu știți cum să vă recuperați banii?

produs desigilat

Inainte să puneți mâna pe telefon și să sunați, vă recomand să trageți aer în piept și să citiți următoarea declarație postată ieri pe un grup local de Facebook:

Mă sună într-o duminică un client foarte supărat că produsul comandat a venit desigilat, că nu a fost bun, etc. După 10 minute reușesc să îl opresc și îi spun că îi vom returna suma plătită fără probleme, și să păstreze produsul (cu anumiți clienți procedez așa fiind genul de produse care nu pot fi revândute dacă au fost desigilate, iar unii clienți au renunțat la retur când le-am făcut o astfel de ofertă).

Intreb clientul cum se numește, caut în baza de date. Nimic. Caut în borderourile de la curier poate a sunat ulterior și a schimbat numele. Nu găsesc nimic.

Sun din nou clientul, poate o fi făcut comanda pe alt nume. Ii spun că nu găsesc comanda. Imi spune că numele e corect. Il întreb dacă este sigur că a comandat de la noi, iar răspunsul face toți banii:
Am comandat pe alt site dar ei nu au răspuns la telefon așa că am sunat la dumneavoastră.

După asta mă întreabă pe ce email să-mi trimită contul pentru a-i da banii pe produs. (sursa facebook.com)

Ați reținut scenariul? Nu contează cine a greșit. Important este ca altcineva să suporte paguba. Indiferent cine.

Spre deosebire de colegii din turism care recunosc în spațiul public foarte rar astfel de incidente, cei din comerțul online au început să prindă curaj. Spun. Discută. Invață unii de la alții. Nu vor să renunțe atât de ușor la „clienții noștri, stăpânii noștri” dar nici nu sunt dispuși să accepte „clienții voștri, proștii noștri” doar de dragul menținerii unei imagini atractive comerțului online local.

Dacă vrem să nu ajungem să discutăm doar cu AI ar cam fi momentul să învățăm să ne respectăm reciproc.

De exemplu, noi să începem să-i sunăm doar în timpul programului de lucru. Când am o sesizare de făcut eu prefer să le dau un email. Sun doar atunci când uită să-mi răspundă. Iar ei să ne trimită coletele doar cu firmele de curierat menționate pe site, nu cu firme non name cu angajați slab pregătiți.

Sunt sigur că discuția de mai sus ar fi fost sistată din primele secunde de către un operator ai. El ar fi putut verifica imediat dacă figura pe lista de clienți și nu trecea mai departe. Nu ar fi încercat 10 min să-l calmeze. Nu este psiholog. Este un operator care urmărește o schemă logică. Ești clientul nostru? Trecem mai departe. Nu ești clientul nostru? Voi închide această discuție. In cel mai fericit caz. Dacă dați peste un operator la fel de deștept ca cel deconectat săptămâna trecută de Facebook e posibil să primiți și o înjurătură la final.

Articole recente

Ne convine, nu ne convine, internetul este un animal de companie alături de care vom convețui mult timp de acum în colo. Cum vom convețui,…

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Discută cu un psiholog!