Au întrebat 1.055 respondenţi: De ce citesc pe bloguri când se pot uita pe vloguri?
Ce au răspuns ei a fost pus pe slide și prezentat aseară într-un cadru restrâns.
Spre bucuria unora și dezamăgirea altora, concluzia finală a fost că nu mor bloggerii când vor vloggerii. Blogul, locul unde ne exprimăm părerile (mai puțin frustrările) în format scris, literă cu literă, continuă să rămână în top chiar dacă vlogul se bucură de un suport tehnologic din ce în ce mai avansat. Fiecare cu propria comunitate, zic unii. Bloggerul cu a lui. Vloggerul cu a lui. Uneori se mai suprapun. Așa e’n online. Rezultatele fac diferența, zic alții.
Corect. Rezultatele. Dar care rezultate? Cele din rapoartele de trafic sau cele vizibile pe stradă? Eu am toată stima și respectul față de bloggerii care încearcă să mute munții din loc în speranța că vor convinge măcar o singură persoană să-și arunce gunoiul la tomberon sau să fie mai responsabilă cu proprii copii. Rapoartele de trafic online nu mă încălzesc cu nimic. Eu vreau să văd rezultate în offline.
De ce prefer să citesc bloguri? Pentru că pot citi din paragraf în paragraf. Pot citi în ritmul meu. Dacă n-am înțeles din prima, revin și mai citesc o dată. Dacă simt că autorul trage de cuvinte mai sar și eu peste câteva fraze. La video îmi este mai greu.
Partea cu continuați să scrieți pe bloguri pentru că textul este indexat mai ușor de către motoarele de căutare continuă să mă lase rece. Comparați traficul provenit din motoarele de căutare cu cel provenit de pe rețelele de socializare. Recitiți ultimele indicii seo despre impactul distribuției social media. Revedeți discuțiile despre puterea comunității din jurul unui proiect online.
Sunt avantaje și dezavantaje. De ambele părți. Important, din punctul meu de vedere, este direcția în care ne îndreaptăm.
Studiu „InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers” by Starcom România
Au mai scris despre acest studiu:
• victorkapra.ro : Studiu: Cititorii de bloguri preferă textul și mai puțin conținutul video
• andreicismaru.ro : Digital rant: pariați pe content scris