In sfârșit, suntem încurajați să mergem la serviciu cu bicicleta
Hai să mergem doar cu bicicleta dacă timpul necesar pentru a ajunge la serviciu este considerat timp de lucru.
După ce grecii au fost acuzați ani în șir pentru că sunt atât de leneși încât își scad din timpul de lucru inclusiv timpul necesar pentru a ajunge la servici, legea europeană le-a dat dreptate zilele trecute. Decizia Curții Europene de Justiție susține pe de o parte că dorește să protejeze muncitorii fără un birou fix (cei care își desfășoară activitatea și pe teren), dar nu ezită să recomande angajatorilor să stabilească ultima deplasare a angajaților astfel încât să fie cât mai aproape de domiciliul acestora.
Inventivi din fire, românii au început să se pregătească pentru ziua în care această decizia va fi pusă oficial în aplicare și în țara noastră. In loc să se agite inutil cum au început deja să facă muncitorii din alte țări, românii au decis să ia această decizie ca atare și au început să-și cumpere biciclete. Dacă tot e considerat timp de lucru timpul necesar pentru a ajunge la serviciu, de ce să facă 30 min cu mașina personală când poate să facă 1 oră cu bicicleta? De ce durează dublu? Dintr-un motiv evitat de toți cei care și-au frecat mâinile după ce s-au văzut cu voturile noastre în urnă – pentru că toate pistele pentru biciclete fără stâlpi, bănci, copaci, panouri publicitare, autoturisme, garduri sunt doar în incinta parcurilor. In rest, fiecare e pe cont propriu.
Singurii care au refuzat să se alăture acestei mișcări sunt cei care lucrează în sistemul bancar. Ei au înțeles rapid că renunțarea la autoturismele personale în favoarea bicicletelor va conduce în perioada imediat următoare la o scădere masivă a cererilor pentru creditare. Spre deosebire de un autoturism nou, o bicicletă performantă poate fi cumpărată din maxim 1 – 2 salarii. Nu mai avem nevoie de credite.
Am înțeles că cei din sistemul medical se împart în două tabere. Pe de o parte sunt medicii tineri care încurajează mersul pe bicicletă afară, în aer curat și nu în incinta unor spații închise. Pe de cealaltă parte sunt unii medici cu vârste de pensionare care se tem că vor rămâne fără pacienți. Am aflat pe surse, că se pregătește o ordonanță de urgență care să ne ofere celor care mergem cu bicicleta la serviciu anumite facilități fiscale direct pe cardul de sănătate. Doamne ajută!
Nemulțumiri au fost și în rândul service-urilor auto. Pe bună dreptate. Noroc cu cei din cluburile de motocicliști care i-au calmat rapid. Orice șicanare în trafic a bicicliștilor va avea urmări radicale. Ce înseamnă urmări radicale la motocicliști? Mai bine trec mai departe.
Tocmai am primit un mesaj privat de la lucrător MI. In câteva săptămâni se vor alătura și ei acestei mișcări. Le-a ajuns și lor. Prea multe accidente rutiere. Prea multe victime nevinovate. Prea multe amenzi date inutil. Ei au propus în schimb să se stabilească un prag minim de alcoolemie pentru bicicliști.
Potrivit lui Iulian, manager la magazinulcubiciclete.ro, „această decizie a Curții Europene de Justiție va conduce la scăderea timpului pierdut de către angajați cu cafele, țigări, pauze lungi și dese, navigare pe rețelele de socializare în interes personal etc. Angajații vor fi nevoiți să fie mai responsabili.”
Eu sunt pentru biciclete. Să fie cât mai multe facilități pentru cei care merg pe biciletă.