Prietenii fictivi ai canalului tău de YouTube nu sunt interesați de ce postezi acolo
Pe YouTube nu merge cu ocaua mică. Prietenii fictivi sunt și vor rămâne fictivi. Ei nu vor intra niciodată pe canalul tău ca să vadă ce ai încărcat tu acolo.
Dacă ai reușit să faci rost de câțiva prieteni fictivi, ei sunt buni doar pentru a da bine în fața unui potențial partener. Un producător sau un importator care dorește să-ți trimită un produs spre unboxing. Un prestator de servicii interesat de publicitate prin intermediul canalului tău. Un administrator de o formă de cazare, distracție. Din păcate, există într-adevăr și persoane care se ghidează exclusiv după numărul de prieteni ai unui canal de YouTube. Dacă le trimiți o ofertă cu un canal cu un număr mai mic de abonați – toți reali – nici nu se uită pe ea. Nu compară numărul de vizionări, numărul de comentarii, poziția după anumite expresii cheie. Nu sunt capabili să treacă mai departe de numărul de abonați ai canalului. Tocmai din acest motiv, îi înțeleg și pe cei care acceptă prieteni fictivi cu toate riscurile aferente.
În schimb, pe cei care se folosesc de diverse trucuri pentru a atrage câți mai mulți prieteni fictivi și apoi încep să aibă pretenții de monetizare de pe urma lor nu-i pot înțelege indiferent cât de mult m-aș strădui. Varianta scurtă. Te-ai decis să-ți faci un canal de YouTube și nu ai răbdare să-l dezvolți natural. Nu ai răbdare să convingi 1000 de persoane să se aboneze la el și să se uite la 4,000 de ore din ce ai postat tu acolo. Nu ești nici primul și nici ultimul. Scoți tastatura cu ocaua mică și ocaua mare. Intri pe … Și începi să faci rost de prieteni fictivi. Poți să le spui abonați. Eu le spun prieteni. Ai 10 prieteni reali care s-au abonat și 990 fictivi. Puțin mai greu, dar până la urmă reușești să faci rost și de cele 4,000 de ore de vizualizare și … gata, monetizarea e activată. Felicitări! Ești bun de cinste. Ce faci de acum în colo??!?!
Conform discuțiilor pe care le-am văzut pe unele grupuri de youtub-eri, indiferent de modul în care ai reușit să-ți activezi monetizarea, la scurt timp începi să ai așteptări financiare. Acum nu mai ești începător. Ai un canal cu monetizare activată. De ce nu vin banii ca la X-escu? Ei bine, în această etapă, îți recomand să te uiți în oglindă și să-ți reamintești cum ai reușit să-ți activezi monetizarea. Cu prieteni fictivi. Ce mai vrei de la ei?!? Ei și-au îndeplinit scopul. Ai trecut peste un prag. De aici în colo, descurcă-te cu prietenii reali! Nu ai 1,000 de prieteni. Ai doar 10. De 100 de ori mai puțini decât vezi în rapoarte. Cei 990 de prieteni fictivi nu sunt interesați de ce postezi tu pe canal. Ei sunt fictivi, îți reamintesc. Nici cei 10 nu sunt interesați toți. Unii dintre ei s-au abonat pentru că sunteți colegi de clasă sau ați băut o bere împreună.
Tu chiar crezi că cei 990 de prieteni fictivi îți vizualizează integral fiecare clip? Știi că nu este posibil așa ceva. Atunci de ce ai așteptări de la ei? De aici și până la abandon este doar o problemă de timp.
Pe YouTube nu merge cu ocaua mică. Cei care ți-au spus că merge se înșeală amarnic.