Cum își poate promova eficient blogul un blogger începător

2 feb. 2017

La invitația unei prietene de nădejde, astăzi le-am explicat unor tineri bloggeri începători din Focșani cum își pot promova eficient blogul.

Indiferent de nișa aleasă, de domeniul blogului – cu plată sau free, de timpul zilnic alocat și de motivul pentru care acesta există, un blogger începător trebuie să învețe cum să-și protejeze sănătatea în timp ce-și redactează și promovează articolele. Eu nu recomand folosirea smartphone-uilor pentru redactarea articolelor. Celor care vor să scrie din pat, de pe bancă sau din căruța bunicilor le recomand tabletele. Acum se găsesc tablete la prețuri rezonabile. Ce protejați? Ochii. Celor care doresc să editeze articolele de pe desktop sau laptop le recomand să aibă o poziție corectă în fața monitorului.

Vă mai aduceți aminte de fabula cu iepurele și broasca țestoasă? Cam la fel este și-n blogosferă. Câștigători sunt doar cei care ajung la linia de sosire, care reușesc să-și îndeplinească visul pentru care și-au făcut blog. Am fost întrebat de nenumărate ori cât timp recomand să fie alocat unui blog. Răspunsul meu este pe măsura întrebării. Cât își pot permite astfel încât blogul să rămână o plăcere. Un blog care devine o povară încetează să mai fie blog.

Sotronul celor care citesc bloguri

Când ajung pe un blog citesc mai întâi primul paragraf. Acolo mă aștept să citesc ideea principală a articolului. Vreau să fiu convins că merită să continui. Altfel, închid pagina și deschid un alt blog. De ce procedez astfel? Pentru că în fiecare zi îmi rămân necitite articole în feed. Timpul alocat blogosferei este limitat.

Dacă am fost convins să continui încep să-l citesc ca la șotron. Pe sărite. Abia pe cele care trec și de acest filtru le citesc integral. Ce citesc la șotron? Ce mi-a indicat autorul. El dă cu zarurile: bold, culori, text înclinat, text centrat.

Mai multe detalii puteți găsi în WordPress pentru toNti

Recunoașteți șotronul în acest articol?

Secrete despre promovarea unui blog

Secrete în blogosferă? Nu există secrete. Există doar bunăvoință pentru a le citi și voință pentru a le aplica. Hai să vă dezvălui câteva dintre ele:
• comunități de persoane cu aceeași pasiune;
• grupuri de prieteni cu pasiuni diferite;
• participări la evenimente;
• comentarii de calitate postate pe alte bloguri;
• link-uri incluse în articole postate pe alte bloguri;
• link-uri incluse în footer sau sidebar pe bloguri partenere;
• dar din dar se face trafic.

Practic, un blog se adresează unor persoane. Din proprie experiență vă spun că cititorii de bloguri au început să le prefere pe cele cu iz de omenie și cu un vocabular predominant pozitiv.

Vă recomand și articolele postate în categoria Blogosferă

Să auzim de bine

Este greu să promovezi un blog? Nici vorbă! Este ușor atât timp cât sunteți recunoscători pentru fiecare informație aflată prin intermediul blogului, de fiecare strângere de mână în offline datorată acestuia și de fiecare „mulțumesc” primit la comentarii.

Articole recente

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Ieri: Social media este inutilă. Azi: Manipularea și dezinformarea este evidentă. Străbunii noștri aveau o vorbă. Fă-ți iarna car și vara sanie! Dacă nu puteai…