Geoblocarea va fi interzisă în spațiul comunitar UE începând cu 3.12.2018

27 nov. 2018

Următoarele norme sunt extrase din „Regulamentul privind geoblocarea”, care va intra în vigoare la 3 decembrie 2018. Acest regulament face parte din „Strategia privind piaţa unică digitală”.

geoblocarea

Deși aveți libertatea de a defini termenii și condițiile generale de vânzare, inclusiv limitările în materie de livrare, toți clienții dumneavoastră din UE trebuie să beneficieze de același acces la produse ca și clienții locali.

Dacă oferiți prețuri speciale sau anumite condiții de promovare ori vânzare, acestea ar trebui să le fie accesibile tuturor clienților, indiferent de țara UE în care se află, de naționalitate, de locul de reședință sau de locul de desfășurare a activității.

Aceste norme vizează tranzacțiile on-line și off-line, atâta timp cât vânzările se efectuează către utilizatorul final (persoană fizică sau întreprindere care nu intenționează să revândă, să transforme, să proceseze, să închirieze sau să subcontracteze achiziția).

Accesul la interfețele online

Clienții trebuie să aibă posibilitatea de a accesa orice versiune a site-ului dumneavoastră – de exemplu, un client care se conectează din Italia ar trebui să poată naviga pe site-ul spaniol, dacă introduce adresa URL a acestuia, fără a fi redirecționat automat către versiunea italiană. Clienții trebuie să aibă posibilitatea să își dea consimțământul înainte de a fi redirecționați și să și-l retragă în orice moment.

Vânzarea de servicii prestate pe cale electronică

Dacă oferiți un serviciu de livrare, trebuie să vă asigurați că și clienții stabiliți în țări din UE în care nu furnizați un astfel de serviciu au dreptul de a comanda produse de pe site-ul dumneavoastră și de a se ocupa ei înșiși de livrarea sau ridicarea produselor respective.

Raportarea privind circulația mărfurilor

Dacă desfășurați pe teritoriul UE activități de export și/sau import care depășesc o anumită sumă, va trebui să furnizați un raport statistic privind fluxurile dumneavoastră comerciale în interiorul Uniunii.

Pragurile de la care raportarea devine obligatorie sunt stabilite anual de fiecare stat membru al UE (de obicei în ultimul trimestru) și se aplică pe tot parcursul anului calendaristic următor. Există praguri separate (care ar putea fi diferite) pentru exporturi (ieșiri) și importuri (intrări).

Geoblocarea și România

Am urmărit cu interes această știre cu teamă ca nu cumva țara noastră să facă obiectul unui capitol special. Știm cu toții că a fost o perioadă destul de lungă în care noi am fost considerați oaia neagră în acest domeniu, din câte am înțeles, pe bună dreptate. Deocamdată, această încredere ne onorează.

Articole recente

Ne convine, nu ne convine, internetul este un animal de companie alături de care vom convețui mult timp de acum în colo. Cum vom convețui,…

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…