Influenceri români prinși cu ocaua mică pe instagram

Cei care cred că cei care se află la butoanele rețelelor de socializare nu știu că umblă cu ocaua mică pentru a se ridica la nivelul cerințelor unor agenții de publicitate, își fură singuri căciula.

Tehnicile lor sunt cunoscute și tolerate. O perioadă. Este doar o chestiune de timp până când nu o vor mai tolera. Sau, cel puțin, până când este scoasă la iveală.

instragram

Repet. Singurii vinovați pentru această situație sunt agențiile de publicitate care, de dragul unor principii depășite din toate punctele de vedere, fac tot ce le stă în putință pentru îndeplinirea unor obiective imposibil de atins. Este o poveste lungă și inconfortabilă. Am auzit de curând pe cineva spunând la o întâlnire online că ce nu se poate măsura nu există. Dar dacă există fără să-i știm unitatea de măsură? Ce facem? Spunem că nu există? Sau dacă nu dispunem de posibilitatea de a măsura ce urmărim? Cum ar fi dacă scopul unui spot publicitar ar fi obținerea unui număr ridicat de zâmbete? Vezi spotul – râzi. Pot să măsoare așa ceva? Nu. Atunci spun că veselia nu există.

De frică, comoditate, lașitate, prudență sau ce mai vreți voi să mai adăugați ei continuă să se ascundă în spatele unor termeni așa ziși de specialitate și să se acopere cu ceva palpabil. Ceva le oferă certitudine. Ceva ce poate fi măsluit de cei apropiați.

Citez:

Concluziile studiului HypeAuditor & MOCAPP:

• Peste 47% dintre creatorii Instagram din România sunt implicați în fraude;
• În medie, peste 17,45% dintre creatorii români au folosit metodele follow/unfollow și massfollowing pentru a-și crește numărul de urmăritori;
• Peste 15% dintre influencerii de pe Instagram din România au anomalii de creștere;
• Peste 7% dintre micro-influenceri folosesc Comment Pods.

Peste 47% dintre creatorii de conținut de pe Instagram din România sunt implicați în fraude.

Ce este frauda influencerilor?

Creșterea organică a contului de Instagram este un proces lung și dificil. Nu toți influencerii sunt gata să-și investească timpul și banii pentru asta. În plus, există o mulțime de aplicații și site-uri web care asta fac, promit că aduc urmăritori, aprecieri și comentarii imediat, în orice cantitate și cu o sumă destul de mică.

Frauda începe atunci când acești influenceri colaborează cu branduri pentru a face publicitate produselor și serviciilor brandurilor. De obicei, un brand este de acord să plătească o taxă pe baza numărului de urmăritori pe care influencerul o are și ajunge să-și irosească timpul și banii.

(sursa mocapp.net)

Unul dintre avantajele pandemiei actuale este că lumea a început să fie mai prudentă. A început să fie mai atentă la etica persoanelor cu care se asociază. A mers, dar nu mai merge.

Atenție. În citatul de mai sus se afirmă în clar că există posibilitatea, contra unei sume mici, să obții câte cifre vrei unde vrei. Aici este ocaua mică. Nu faptul că unii influenceri primesc bani ca să promoveze un anumit produs sau serviciu. Problema este că ei se adresează unei comunități din care fac parte persoane inexistente.

Comentarii

  1. Pato Basil spune:

    Iluzia unor rezultate imediate, având drept scop general de a monetiza conduc de obicei la astfel de practici. Așa era și pe vremea când bloggurile erau mai mainstream 🙂 cumpărau abonați și referreli.

    Unora le merge, caută soluții asemănătoare sa se adapteze…adică merg din minciună în minciună. Nu mai au cale de întoarcere. Încă nu am văzut cazuri majore de penalizare.

Postează un comentariu


Articole învecinate