Marco Wolters ne învață cum să anticipăm nevoile consumatorului iBrains cu GfK

08.09.2017

Marco Wolters, Global Industry Lead Fashion, Home & Lifestyle la GfK participă între 24-25 octombrie la TeCOMM din Cluj Napoca și ne va vorbi despre puterea din spatele iBrain.

iBrainiBrains este următoarea generație de consumatori. Ea influențează deja comportamentul viitorului consumator în online. Generația iBrains din retailerul online preferă device-urile mobile, iubește controlul, participă activ în procesul de cumpărare și sunt mai puțin loiali brandurilor.

Cei care sunt atenți la aceste detalii caută deja soluții pentru a încuraja interacțiunea dintre clienți și serviciile sau produsele lor. Cum această generație este considerată una smart soluțiile sunt căutate atât în mediul online, cât și în offline. In ciuda informațiilor furnizate de către editori (bloggeri, vloggeri etc) magazinele fizice joacă un rol extrem de important pentru decizia finală. Potențialul este enorm. Tendința este de a comanda din ce în ce mai mult online. In ultimii ani au crescut inclusiv comenzile online la supermarket-uri. Dar, și aici este adevărata provocare, avem de-a face cu o nouă gândire. Avem clienți din ce în ce mai maturi financiari. Ei nu mai pot fi induși în eroare folosind tehnici de promovare clasice. Dimpotrivă, le identifică cu ușurință și pot avea efect invers. De repulsie față de brand-ul respectiv.

Cei din generația iBrains acționează în funcție de propriile valori. Comunică diferit comparativ cu cei din generațiile anterioare. Cunosc foarte bine posibilitățile tehnologice actuale și problemele sociale cu care ne confruntăm.

De exemplu, ei preferă produsele regionale dar să fie de calitate și promovate corect. Ei mențin ridicat un standard de calitate și obligă producătorii locali să se ridice la el dacă vor să le devină clienți. Ei doresc să sprijine comunitatea locală în care locuiesc dar nu în detrimentul lor personal sau al standardelor sociale. Totodată, ei își prețuiesc timpul. Sunt extrem de precauți cum îl petrec. Spre deosebire de anii anteriori acum există o listă extrem de largă de facilități pentru petrecerea timpului liber împreună cu familia. Cumpărăturile nu mai reprezintă un mod de a petrece tmpul liber. Dimpotrivă, au început să devină o povară. Din acest motiv, comerțul online câștigă din ce în ce mai mulți adepți.

Cu toate acestea, există tendința de a prefera o comandă rapidă în defavoarea unei calități superioare a produsului. Unii analiști de comerț online consideră că sunt cazuri izolate. Sunt persoane care nu reușesc să se organizeze eficient și sunt nevoite să accepte compromisuri. Lasă pe ultimele zile plasarea unor comenzi importante și atunci, presați de timp, sunt nevoite să se mulțumească cu ceva mai slab calitativ dar care poate fi livrat la timp. Din câte am înțeles, și în România au fost comenzi online în care valoara transportului la urgență a depășit cu mult valoarea produsului comandat. Nu discutăm despre situații de urgență. Discutăm despre neglijență.

TeCOMM eCommerce Conference & Expo

TeCOMM eCommerce Conference&Expo are loc între 24-25 octombrie la Grand Hotel Italia***** din Cluj-Napoca și reunește peste 350 proprietari ai magazinelor online și profesioniști din industrie. Înscrierile continuă pe site-ul oficial: www.cluj.tecomm.ro. Evenimentul este organizat de Libero Events, agenţia de evenimente şi PR, B2B şi B2C din România.

Comentarii

Postează un comentariu


Articole învecinate