Care au fost efectele pandemiei în domeniul reclamelor și marketingului
Pandemia a modificat considerabil mai multe domenii de activitate, inclusiv în domeniul marketingului și reclamelor. Tehnicile folosite au cunoscut și ele adaptări și modificări astfel încât să rămână în pas cu noile cerințe impuse de pandemie. Prin urmare, fiecare antreprenor a trebuit să dovedească flexibilitate și să se plieze pe noile cerințe.
Iată un ghid de promovare online care să te ajute să-ți faci o idee despre cele mai importante cerințe ale promovării pe internet.
Studii despre pandemie și marketing online
Cercetătorii au făcut mai multe studii pentru a vedea cum a fost influențată piața de noile modificări din domeniu. Anul trecut, CEO-ul The Trade Desk, Jeff Green, a urmărit cum agenții de publicitate au început să întrerupă fiecare campanie pe care o aveau.
Directorul de tehnologie publicitară a spus că, în primele zile ale pandemiei, publicitatea digitală era în dezavantaj. A fost mai ușor pentru agenții de publicitate să răsucească comutatorul și să întrerupă cheltuielile în timp ce încercau să-și dea seama ce să facă. Dar în lunile următoare, pe măsură ce bugetele de marketing au început să se reactiveze, a devenit clar că cea mai bună variantă este tot în online.
Biroul de comerț a văzut direct cum anumite elemente din industria publicitară au fost catapultate cu ani înainte, deoarece consumatorii au rămas acasă în timpul pandemiei. Mediul digital a dominat: achizițiile flexibile, abilitatea de a schimba mesajele și cumpăturile cu răspuns direct, care arătau în mod clar rentabilitatea investiției, au fost la mare căutare de mulți agenți de publicitate care de multe ori habar nu aveau ce le va aduce luna următoare sau chiar săptămâna următoare.
Aceste teme s-au pretat pentru progrese majore în domenii precum televiziunea și marketingul de comerț electronic, unde piesele erau deja la locul lor pentru creștere, iar pandemia le-a impulsionat.
„Aceste lucruri se întâmplau deja”, a spus Barak Kassar, co-fondator la agenția independentă de creație BKW Partners. „Și pur și simplu, pandemia a făcut să se producă mai repede schimbarea.”
Experții și directorii au vorbit cu CNBC despre trei domenii în care industria publicitară a văzut progrese în timpul pandemiei.
Televiziune și streaming
De îndată ce lockdownul legat de pandemie au început în martie, a început abundența de streaming. Platforme precum Peacock de la NBCUniversal și HBO Max de la WarnerMedia s-au lansat pe măsură ce oamenii au fost forțați să stea acasă. Și, deoarece diferite state aveau reguli diferite cu privire la adunări și deschideri de afaceri, iar regulile se schimbau aproape zilnic, agenții de publicitate care rulau reclame la televizor doreau, de asemenea, capacitatea de a fi flexibili în achiziții și mesaje.
Green a spus la apelul The Trade Desk din primul trimestru 2020 din mai că se aștepta la o „revoluție” în domeniul streaming TV. Compania sa, care ajută mărcile și agențiile să atingă publicul țintă pe diferite formate și dispozitive media, are o prezență în creștere în această categorie. Dar Green se așteptase ca această revoluție să aibă loc peste câțiva ani.
Comerț electronic
Mărcile și platformele au lucrat de ani de zile pentru a face consumatorii confortabili cu ideea de a cumpăra obiecte pe care nu le-au văzut, atins sau încercat. Dar în ultimul an, mulți consumatori nu au avut de ales și au apelat online pentru a comanda alimente, produse de bază și alte articole.
Americanii au cheltuit 791,7 miliarde de dolari în 2020 pe comerțul electronic, în creștere cu 32,4% față de 2019, potrivit datelor publicate de Biroul de Recensământ al SUA în februarie. Și, deși cumpărăturile din magazinele fizice se pot relua odată ce restricțiile sunt ridicate, industria de retail s-a schimbat pentru totdeauna.
Hanrahan de la Zenith a spus că creșterea nu s-a observat doar într-un singur grup demografic sau public, ci peste tot.
Creșterea comerțului electronic – și efectul său negativ asupra creșterii reclamelor digitale – a fost evidentă în performanța unor companii precum Snap, la care agenții de publicitate s-au orientat pentru realitate augmentată pentru „probe” virtuale.
eMarketer a estimat în toamnă că agenții de marketing vor cheltui 17,37 miliarde USD în publicitate pe site-uri și aplicații de comerț electronic în 2020, în creștere cu 38% față de 2019. Hanrahan a adăugat că modelul de creștere cu comerțul electronic poate fi văzut când ne uităm la o piață precum China, care a fost mult mai avansată în acest domeniu.
Flexibilitate
Anul trecut a fost o situație de tip „locul potrivit, momentul potrivit” pentru We Are Rosie, o comunitate de lucrători independenți în marketing fondată de Stephanie Nadi Olson în 2018.
Forrester Research a estimat anul trecut că sectorul agențiilor de publicitate din SUA va concedia 52.000 de angajați în 2020 și 2021, pe fondul reducerilor de cheltuieli. Organizațiile flexibile de marketing sunt unul dintre locurile la care aceștia ar putea apela.
Engine’s Cacy a declarat că compania a efectuat recent un sondaj național care a arătat că aproape 80% dintre mamele care lucrează și-ar dori să continue să lucreze de acasă.
„Într-o industrie care încearcă să aducă mai multe femei în poziții de conducere, într-o industrie în care încercăm să aducem mai multă diversitate în forța de muncă, ideea de a putea oferi asta angajaților și de a merge pe piețe diferite în afara New York-ul pentru a găsi oameni cu abilități cât mai diversificate, este ceva cu adevărat atractiv”, a spus ea.