Acest client din google este de 2 sau de 5 cuvinte?
Prima dată am auzit această întrebare înainte de pandemie, la o persoană extrem de precaută.
În timp ce marea majoritate a celor care își doresc servicii seo premium pornesc de la premiza că acest serviciu le va aduce constant un număr ridicat de clienți, persoana respectivă își dorea o filtrare automată în funcție de numărul de cuvinte folosite în căutarea de pe google. Cei care foloseau o expresie din 2 cuvinte erau clienți nesemnificativi. Îi dorea doar pe cei care căutau din minim 5 cuvinte.
Este adevărat că și domeniul lui de activitate îi permitea o astfel de atitudine. Clienții care ar fi ajuns de pe urma unor căutări din 2 cuvinte ar fi fost, de regulă, clienți cu o pregătire precară. Acei clienți care nu știu ce vor, care te țin ore în șir în telefon cu fel și fel de întrebări, care dimineață comandă și seara anulează comanda. În cel mai fericit caz. Există și situații în care nici nu mai consideră necesar să anuleze comanda. Orice afacere implică un grad de risc. Un colet retur. Mare pierdere.
Clienții care caută din 5 cuvinte sunt considerați clienți premium. Clienți care au un anumit nivel de pregătire, nivel confirmat tocmai de capacitatea de a formula expresia pentru căutare. Cu acești clienți se poate discuta rapid și la obiect. Acești clienți sunt capabili să facă diferența dintre un produs original și unul piratat sau contrafăcut. Nu este nevoie să-i explici de ce prețul său este poate dublu comparativ cu alte produse listate pe site-uri concurente. Este mai scump pentru că este orginal, pentru că este însoțit de un certificat de garanție valid.
SEO este același pentru toată lumea, dar îl folosim diferit.
Ceea ce unii dintre utilizatorii internetului refuză să accepte este faptul că SEO este motivat de interese financiare. SEO este parte a planurile de afaceri ale antreprenorilor. Este indicat ca toate discuțiile despre acest subiect să fie abordate din această perspectivă. Fiecare decizie poate genera o pierdere sau un câștig financiar. De ambele părți. Din partea celor care întocmesc planuri seo (pentru expresii din 2 sau 5 cuvinte) și din partea celor care decid să cumpere un produs în baza unei afișări datorate seo.