A fi influencer nu înseamnă doar a plimba vorba din inbox în feed

27 mai 2016

Bag de seamă că nu se mai poate ascunde sub preș ceea ce spunea prin 2012: cumpărătorii vor fi din ce în ce mai educați și mai maturi financiar.

Cei care urmăresc ce se mai discută despre evoluția sistemelor de promovare au putut observa cu ușurință primele semne ale unui nou val. După mulți ani în care am asistat la un furt reciproc de căciuli între agențiile de publiciate și cei cu bugete consistente pentru marketing, furt mascat prin folosirea unor metrici neconformi, au început să apară persoane care au curajul să discute public despre ce se întâmplă în realitate.

influencer

Si uite așa am ajuns să discutăm public despre conflictele de mentalități din interiorul unor departamente de marketing, despre plecarea din sistem a unor persoane cu experiență, despre lipsa unor strategii de promovare pe termen lung, despre nevoia unor noi metrici pentru stabilirea eficienței unei campanii de promoavare și importanța influencerilor.

Cu părere de rău, mă văd nevoit să recunosc faptul că unii dintre cei care se consideră influenceri în mediul online românesc se rezumă doar la a plimba vorba din inbox în feed.

Dacă tot am început să discutăm fără perdea despre situația actuală a marketingului, hai să mergem până la capăt. Hai să recunoaștem faptul că există înrădăcinată adânc ideea că un influencer bun este cel care are mii de prieteni pe rețelele de socializare, sute de abonați la newsletter și mii de vizitatori unici pe zi care distribuie un anumit mesaj. Prin advertorial semnalat corespunzător, prin participarea la evenimente, prin comunicate de presă etc. Părerile lor personale nu interesează pe nimeni. Drept dovadă este și faptul că articolele respective sunt, de regulă, seci. Ei doar plimbă vorba din inbox în feed.

Un influencer adevărat nu este un ai. Este un om. Un om care are obligația de a-și proteja dreptul de a-și folosi propria tărtăcuță.

Articole recente

Ne convine, nu ne convine, internetul este un animal de companie alături de care vom convețui mult timp de acum în colo. Cum vom convețui,…

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…