Cei care urmăresc ce se mai discută despre evoluția sistemelor de promovare au putut observa cu ușurință primele semne ale unui nou val. După mulți ani în care am asistat la un furt reciproc de căciuli între agențiile de publiciate și cei cu bugete consistente pentru marketing, furt mascat prin folosirea unor metrici neconformi, au început să apară persoane care au curajul să discute public despre ce se întâmplă în realitate.
Si uite așa am ajuns să discutăm public despre conflictele de mentalități din interiorul unor departamente de marketing, despre plecarea din sistem a unor persoane cu experiență, despre lipsa unor strategii de promovare pe termen lung, despre nevoia unor noi metrici pentru stabilirea eficienței unei campanii de promoavare și importanța influencerilor.
Dacă tot am început să discutăm fără perdea despre situația actuală a marketingului, hai să mergem până la capăt. Hai să recunoaștem faptul că există înrădăcinată adânc ideea că un influencer bun este cel care are mii de prieteni pe rețelele de socializare, sute de abonați la newsletter și mii de vizitatori unici pe zi care distribuie un anumit mesaj. Prin advertorial semnalat corespunzător, prin participarea la evenimente, prin comunicate de presă etc. Părerile lor personale nu interesează pe nimeni. Drept dovadă este și faptul că articolele respective sunt, de regulă, seci. Ei doar plimbă vorba din inbox în feed.
Un influencer adevărat nu este un ai. Este un om. Un om care are obligația de a-și proteja dreptul de a-și folosi propria tărtăcuță.
Un influencer care preia din inbox în feed fără să vină cu nimic nou este un speculant online pe cale de dispariție. Noul algoritm poate face diferența dintre o știre seacă și o știre postată de un autor credibil, însoțită de păreri personale.
Google și Facebook urmăresc profit. Nu sunt ONG-uri. Ca atare, vor scoate în față ce caută majoritatea la limita legală. Vezi și Cum ne putem fura singuri pălăria chiar dacă Google a bătut palma cu Trust Project