Adevăratul trafic al unei blogosfere se măsoara în offline
Incerc să înțeleg de ce noul val de bloggeri urmează orbește sfaturi învechite despre blogosferă.
Chiar dacă au trecut câțiva ani de când discutăm despre blogosferă și pe meleagurile noastre, foarte puțini dintre cei autointitulați bloggeri au înțeles faptul că adevărata blogosferă este o formă modernă de comunicare la nivelul oamenilor de rând. Blogosferă nu înseamnă agenție de presă, instituție sau departament de marketing al unor corporații. In blogosferă întâlnim persoane care scriu pentru alte persoane. Fiecare scrie cum poate. Unii mai bine, alții mai puțin bine. De ce scriu? Pentru bani? Pentru produse? Pentru invitații? Pentru asta credeți voi că scriu bloggerii sau pentru asta ați citit cel mai des că scriu bloggerii?
Problema noastră, a bloggerilor, este că nu avem curajul să recunoaștem faptul că blogosfera se măsoară în offline.
Blogosfera înseamnă educație și rodul ei trebuie să se vadă afară și nu în cine mai știe ce raport de trafic. Dacă unul dintre voi are o ideea genială și scrie despre cum un cetățean poate planta un copac într-un parc (fără autorizație, riscați să luați amendă) și nu se plantează nici măcar un copac nu mă interesează câte zeci de mii de vizualizări a înregistrat articolul, câte comentarii a generat, câte distribuiri a obținut pe rețelele de socializare sau câte agenții au preluat știrea fără să menționeze autorul. Nu-mi pasă. Ideea respectivă a generat doar trafic online și noi respirăm împreună offline.
Se discută despre nișe în blogosferă. Alegeți o nișă și priviți în jurul vostru. Eu am pata pusă pe cea tech. Toată lumea se pricepe acum la tech. Maratonul copy paste. Cine traduce primul e indexat mai bine. Asta e. Hai să privim în offline. Predomină smartphoneuri de ultimă generație folosite exclusiv pe post de telefon. Aplicații? IoT? In grupuri restrânse. Le regăsim inclusiv la elevii ieșiți la joacă în parc. Bieții de ei nici nu mai știu cum să-l țină când se dau în leagăn. Priviți tinerii la terasă. Doi vorbesc și 10 stau pe Facebook. Sau turiștii. Doar pensionarii mai admiră monumentele istorice. Ceilalți își fac selfi. Ce face blogosfera tech? Vânează subiecte generatoare de trafic online.
Dacă tot am început, hai să merg până la capăt. Cei mai cunoscuți bloggeri români sunt persoane care au ceva vechime pe statul de plată în departamente de marketing sau social media. Sincer, mă așteptam ca blogosfera noastră să țopăie precum un ied pe câmpii. De la cel mai mare la cel mai mic. Si să observ efectele pozitive aferente în offline.
Continuați să scrieți despre speranțe. Va veni și ziua în care se vor împlini.
Deocamdată, putem discuta despre bloggeri care au stat de câteva ori la aceeași masă în offline și despre proiecte umanitare în care s-au implicat. Chiar dacă glasul lor e mai puțin auzit în social media românească, sămânța a fost deja sădită. Si va continua să se dezvolte.