Blogosfera și cele mai puternice 100 de branduri romanești în 2016
Noi, bloggerii, vrem să obținem ceva de pe urma timpului alocat blogosferei. Unii ne mulțumim cu avantaje imediate – bani, produse, invitații. Alții urmărim avantaje pe un termen mediu sau lung – acces la informații, experiență, prieteni, contacte. Fiecare după posibilități și după cât ne duce tărtăcuța ce-o purtăm pe umeri.
Prin 2013, Cabral a glăsuit la Webstock că blogosfera s-a bășit. Ce s-a evitat atunci să se discute a fost că nu toată blogosfera s-a bășit, ci doar o bună parte din ea – fapt confirmat de ceea ce a urmat în următorii ani. Ce anume a făcut diferența? Informația. Exact – informația. Si capacitatea de a o citi printre rânduri. In timp ce marea majoritate a bloggerilor își încetau cursurile pe la capitolele – un blogger trebuie să aibă un aparat foto performant și mii de prieteni pe rețelele de socializare, un grup destul de restrâns și-au continuat studiile până la capitolele despre analiza potențialilor parteneri și tehnici de abordare.
Vreți performanță? Invățați și investiți mai mult decât cei care nu și-o doresc!
Vă recomand un mic exercițiu. Aveți mai jos lista cu cele mai puternice 100 de branduri românești în 2016 realizat de Revista Biz, în colaborare cu Unlock Market Research. Căutați-vă pe bloguri fiecare brand și vedeți de câte ori ați scris despre el. Aștept. Acum căutați în lista cu contacte. Aștept.
Păstrați rezultatele pentru voi.
Am început să mă uit în sus când aud un blogger că nu mai știe despre ce să scrie. Priviți lista de mai sus. Sunt 100 de branduri din diverse domenii. Invățați! Invățați ca să puteți înțelege ce primiți în comunicatele de presă, ca să puteți comunica cu oamenii din spatele acestor branduri. Nimeni nu vă poate obliga să învățați, dar să nu uitați nicioadată faptul că există bloggeri care evoluează în fiecare zi.
Atenție – nu vă recomand să scrieți doar despre cele mai puternice branduri.
Dacă întrebați ce să faceți, veți primi în cel mai fericit caz – „contactează-i tu, trimite-le un email”. De ce nu vi se spune și „crezi că ești pregătit ca să discuți cu ei?”. Să nu uitați niciodată faptul că cei din micuța voastră comunitate nu vă urmăresc pentru a reciti a x-a oară aceeași știre, ci pentru a vedea ce părere aveți voi despre știrea respectivă.