Când începe un blogger să devină trainer antreprenor și până unde merge?
Un trainer antreprenor blogger este foarte atent când își alege criteriile după care se evaluează.
Mă uit de ceva vreme pe anumite grupuri de pe Facebook sau pe anumite bloguri și bag de seamă că vine din spate o generație nouă de bloggeri. Parcă toți vor să se facă bloggeri. Partea interesantă este că discuțiile pe care le generează se rezumă la monetizare și la trucuri de mărit traficul. Foarte puțini sunt cei interesați de brand sau despre cum își pot crește calitatea informațiilor oferite. Toată lumea trece direct la cât să ceară pe un advertorial sau pe un banner.
In limita timpului disponibil, am mai spus pe ici pe colo că ar face bine să treacă mai întâi pe la cei care ne învață pe la diverse conferințe cum să investim eficient timp și bani înainte să bată în mesageria celor care își monetizează blogurile. Un blogger îi poate învăța ce a ajuns în prezent blogul. El nu-și va divulga niciodată criteriile după care își evaluează succesul. Niciodată. Ele sunt secretul său suprem. Nu-ți va spune niciodată cum reușește el să obțină un preț / articol atât de mare comparativ cu cel obținut de un blogger începător. El va spune doar cât este suficient pentru a putea ajunge la următorul nivel în ale blogosferei, nivel fără de care el nu și-ar mai putea îndeplini toate obligațiile contractuale.
Hai să fac o comparație ca să înțelegeți ce vreau să spun – sunt extrem de mulți români plecați să muncească în construcții peste hotare. Ei sunt mulțumiți că pot trimite bani acasă. Imping roabe, cară saci de ciment în spate, curață între cărămizi etc. Impart munca cu colegii polonezi. Si ei trimit bani acasă. Mai mulți decât ai noștri. Cum reușesc? Ei montează instalațiile electrice – o muncă mai ușoară și plătită mai bine. Unde trag cablurile? Printre cărămizile cărate de români. Banii trimiși de ai noștri sunt bineveniți. Dar pot fi și mai mulți. Cam la fel stă treaba și-n blogosferă. Unii cu roaba. Alții cu casca. Niciodată cel cu cască nu va recunoaște cum a reușit să renunțe la roabă. Ne spune doar ceea ce știe că putem observa și singuri dacă-l urmărim cu atenție. De ce să vă mulțumiți cu roaba când puteți trece și voi la cască?
Pe la Webstock se tot spune cât se poate de clar că dacă vrei să faci bani din blogging trebuie să înveți mai întâi cum se fac bani în mediul online. De ce fac această remarcă? Pentru că, în timp ce unii abia acum și-au luat domeniul pentru blog, alții au deja mii de abonați pe canalele de vlog. Singura motivare pentru a te apuca de blog este latura materială imediată? Apucă-te de vlog! De ce să te apuci de blog când din vlog se pot face mai mulți bani? Vrei și mai mulți? Apucă-te de un vlog în engleză! Nu știi engleză? Ai trac în fața camerei video? Nu vrei să fii o persoană publică? Păcat!
Nu le mai cereți bloggerilor să vă învețe cum se fac bani din blog.
Invățați despre cum se pot face bani de la un trainer antreprenor și apoi încercați să identificați noțiunile învățate printre ceea ce observați la un blogger pe care-l considerați de succes. Atenție! Există riscul ca pe parcus să vă schimbați punctul de vedere. Uite ce spune Andrei Ursachi:
Este o slăbiciune mare că ne lăsăm pradă gândirii materialiste, pentru că se ştie bine că nu e ceva de lăudat. Un studiu efectuat de Strayer a constatat că 90% dintre americani cred că fericirea este un indicator al successului, mai importan decât puterea, posesia sau faima. Cercetând mai atent, 67% au definit succesul ca fiind suma a relaţiilor bune şi a familiei fericite. Doar 20 % au declarat că banii aduc succesul.
Adevăratul succes este reprezentat de cine eşti tu, de unde ai pornit şi cât de departe ai ajuns.
Dacă vreți și voi să faceți pasul de la bloggeri obsedați da monetizare la cel al bloggerilor adevărați, vă recomand să vă împrieteniți cu Andrei pe Facebook, să vă abonați la newsletter-ul blogului său și să mergeți la conferințele sale pentru a învăța cum să investiți timp și bani în afaceri inovative.
Acum înțelegeți de ce bloggerii de succes au încetat să-și mai sacrifice propriile familii pe altarul blogosferei? Indiferent de posibilitățile tehnologice actuale și de oportunitățile apărute, pentru un blogger adevărat familia este pe primul loc. Ei nu au renunțat și nu vor renunța niciodată să-și monetizeze blogurile. Au învățat să fie mai eficienți și să-și aleagă cu atenție criteriile după care se evaluează. Voi ce mai așteptați?