Cum să te bucuri când ai vândut 100 milioane de smartphoneuri

6 sept. 2019

Echipa de marketing Xiaomi din India, una din echipele pentru care am toată admirația, a anunțat că a vândut în India smartphone-ul cu numărul 100 milioane de când au intrat pe piața locală în urmă cu 5 ani

Inițial, am vrut să încadrez această știre la categoria Noutăți. Un brand a trecut peste un anumit prag de vânzări într-o țară. Cinste lor.

Apoi mi-am adus aminte de câteva incidente recente locale în care persoanele implicate în administrarea și promovarea unor activități economice au refuzat din start orice afișare publică. Ei nu vor să fie persoane publice. Nu vor ca lumea să-i cunoască. Vor să comunice exclusiv pe telefonul și adresa de email de servici. Mai grav, angajații acestora erau priviți cu superioritate și tratați ca niște roți dințate amplasate într-un mecanism în care pot fi înlocuite oricând de alte roți similare cu joc mai mic.

Am decis să-l pun la Promovare online în speranța că va ajunge la tărtăcuța unora care se încăpățânează să iasă din carapacea lor căreia îi spun mai nou „bulă” și vor accepta în cele din urmă faptul că izolarea de o comunitate bazată pe omenie îi va transforma în victime sigure ale tehnologiei ce bate deja la ușă.

Atrași de mirajul unui trafic online generat de noutățile Xiaomi și unii bloggeri de pe meleagurile noastre se limitează doar la caracteristicile tehnice ale produselor aparținând acestui brand, respectiv a partenerilor săi. Ei nu văd și latura umană asociată acestor produse. Nu asociază produsul cu bunăstarea oferită. Nu asociază produsul cu echipele din spatele lor. Se cantonează în detalii tehnice, prețuri atractive, condiții de livrare. Tot ei sunt cei care, la câteva săptămâni, sunt primii care distribuie incidente datorate dependenței de mediul online. Oricum, sunt mai buni decât cei care imaginează povești de adormit părinții.

Scena este aceeași. Diferă doar ochelarii prin care privim.

Articole recente

Ne convine, nu ne convine, internetul este un animal de companie alături de care vom convețui mult timp de acum în colo. Cum vom convețui,…

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Discută cu un psiholog!