Cum să te bucuri când ai vândut 100 milioane de smartphoneuri
Echipa de marketing Xiaomi din India, una din echipele pentru care am toată admirația, a anunțat că a vândut în India smartphone-ul cu numărul 100 milioane de când au intrat pe piața locală în urmă cu 5 ani
Inițial, am vrut să încadrez această știre la categoria Noutăți. Un brand a trecut peste un anumit prag de vânzări într-o țară. Cinste lor.
Apoi mi-am adus aminte de câteva incidente recente locale în care persoanele implicate în administrarea și promovarea unor activități economice au refuzat din start orice afișare publică. Ei nu vor să fie persoane publice. Nu vor ca lumea să-i cunoască. Vor să comunice exclusiv pe telefonul și adresa de email de servici. Mai grav, angajații acestora erau priviți cu superioritate și tratați ca niște roți dințate amplasate într-un mecanism în care pot fi înlocuite oricând de alte roți similare cu joc mai mic.
Am decis să-l pun la Promovare online în speranța că va ajunge la tărtăcuța unora care se încăpățânează să iasă din carapacea lor căreia îi spun mai nou „bulă” și vor accepta în cele din urmă faptul că izolarea de o comunitate bazată pe omenie îi va transforma în victime sigure ale tehnologiei ce bate deja la ușă.
Atrași de mirajul unui trafic online generat de noutățile Xiaomi și unii bloggeri de pe meleagurile noastre se limitează doar la caracteristicile tehnice ale produselor aparținând acestui brand, respectiv a partenerilor săi. Ei nu văd și latura umană asociată acestor produse. Nu asociază produsul cu bunăstarea oferită. Nu asociază produsul cu echipele din spatele lor. Se cantonează în detalii tehnice, prețuri atractive, condiții de livrare. Tot ei sunt cei care, la câteva săptămâni, sunt primii care distribuie incidente datorate dependenței de mediul online. Oricum, sunt mai buni decât cei care imaginează povești de adormit părinții.
Scena este aceeași. Diferă doar ochelarii prin care privim.