De ce prefer în continuare blogurile

10 mai 2016

Prefer în continuare blogurile pentru că bloggerii sunt singurii care decid ce și cât este comercial în blogosferă

Am fost întrebat recent de ce încă mai prefer blogosfera în locul altor canale sociale media. Inainte să-i răspund la întrebare i-am explicat că aproape tot ceea ce vede prima dată când intră pe rețelele de socializare, când caută ceva pe google sau când accesează un site de știri este un conținut comercial. Cineva câștigă bani din timpul pe care el îl petrece acolo și are tot interesul să-l atragă cu un conținut care … a mers și la alții. A se citi – un conținut care i-a convins și pe alții să-i aloce timp. Chiar dacă se discută din ce în ce mai des despre menținerea unui nivel minim de calitate, este recunoscut faptul că sunt prea puțini cei care apreciază calitatea pentru a le menține pe profit anumite proiecte. Proşti, dar mulţi! Incă mai este de actualitate.

Spre deosebire de primii ani ai internetului când comunicarea era pe primul loc, la hățuri sunt acum monetizarea și controlul comunicării. Ce produce bani (generează trafic) este scos în față. Pentru a putea ajunge la informațiile de calitate care nu generează trafic la nivelul anumitor așteptări eu evit mijloacele standard social media și folosesc mijloace, ar spune unii, nonconforme cu realitatea.

bloguri

Este adevărat că și blogosfera dispune de o latură comercială. Si eu postez advertoriale. Spre deosebire de rețelele de socializare unde suntem cu toții simpli actori (ne apare în feed o selecție automată din ceea ce postăm și mesaje sponsorizate) pâinea și cuțitul din blogosferă este la noi – bloggerii. Eu, ca blogger, îmi postez singur advertorialele pe blog. Voi, ca cititori decideți singuri dacă le citiți sau nu.

A reduce internetul doar la rețelele de socializare este ca și cum ai sta în fața unei biblioteci publice și te-ai mulțumi doar cu cărțile care îți sunt oferite gratuit la intrare de diverse persoane.

L-am întrebat când a intrat ultima dată pe pagina contului unui prieten sau pe un fan page ca să vadă istoricul. Niciodată! S-a mulțumit întotdeauna cu ceea ce a găsit afișat când a intrat. El preferă noutățile. Cine și ce a mai făcut. Vrea să fie un om informat. Fiecare cu propriul drum în viață.

Articole recente

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Ieri: Social media este inutilă. Azi: Manipularea și dezinformarea este evidentă. Străbunii noștri aveau o vorbă. Fă-ți iarna car și vara sanie! Dacă nu puteai…