Predicții de viitor în eCommerce: roboți umanoizi și asistenți conversaționali
Cea de-a doua zi a evenimentului TeCOMM Cluj 2018 participanții au fost întâmpinați de roboții umanoizi de la Bucharest Promo Robots, iar prin inițierea unui act conversațional au primit și un preview al modului în care ar putea arăta lumea în viitor, din punct de vedere tehnologic.
La scena principală, discuțiile au fost concentrate în jurul temei greșeli în eCommerce, iar Ana Sipciu (Google România), James Poulter (LEGO), Juan Carlos (Esprit), Tereza Řezníčková (Exponea), Marius Costin (PayU), Gabriela Lungu (Wings CLL) și Ivan Imhoff (Cognytive) au venit în fața participanților cu conținut relevant și insight-uri obținute din experiență proprie.
Una dintre direcțiile mult dezbătute pe parcursul întregii conferințe a fost relaționarea cu consumatorii, la fel ca aspectul nevoii de automatizare a proceselor, dar fără omiterea laturii umane. Gabriela Lungu, founder Wings CLL: “Ce se întâmplă în general când ești mare? Poate nu ești prea flexibil, pentru că ai structuri, oameni mulți care aprobă, e nevoie de un proces mai complicat de luare a deciziilor, dar dacă ești mic, trebuie să fii un pix mai flexibil, trebuie să folosești flexibilitatea și ce nu ai la nivel de buget trebuie să ai la nivel de curaj, viteză, creativitate! Să nu uite firmele mici că ei sunt challengeri! Bune greșelile – devreme, multe și mici.”
De asemenea, specialiștii spun că softurile bazate pe inteligență conversațională (Siri, Alexa) redefinesc modul în care vom face cumpărături în viitor, vom consuma conținut și chiar modul în care vom lucra.
“Modul în care facem cumpărături se schimbă, în primul rând din cauza felului în care găsim produsele. Când ne bazăm pe asistenți conversaționali sau când ne gândim la nevoile noastre, e suficient să spunem lui Alexa sau lui Google Assistant și lucrurile se întâmplă cât ai pocni din degete. Mai mult decât atât, se schimbă felul în care consumăm conținut media și ne raportăm la experiențele de cumpărare”. James Poulter, LEGO
Și scena eCommerce Tracks s-a bucurat de mare interes din partea participanților, iar prin intermediul workshop-urilor susținute aici, participanții au beneficiat de conținut util pentru business-urile proprii sau în cadrul cărora activează. Am discutat, analizat și dezbătut subiecte precum crearea de conținut creativ, Google Analytics, SEO pentru avansați sau strategii de Social Media care funcționează – atelier prelungit de la 50 de minute la 3 ore, la solicitarea publicului.
TeCOMM eCommerce Conference&Expo 2018
În 9 și 10 noiembrie, Cluj-Napoca s-a transformat în hub de antreprenoriat eCommerce în cadrul TeCOMM eCommerce Conference&Expo. Evenimentul s-a desfășurat la BT Arena și a reunit peste 300 de participanți, expozanți, profesioniști și speakeri ale uneia dintre cele mai provocatoare industrii din era new media.
Patru companii cu capital românesc au dezvoltat soluții noi pentru evitarea greșelilor comune din lumea comerțului online adaptate la predicțiile viitorului și le-au lansat vineri, 9 noiembrie, la Cluj-Napoca: eye-tracking (HUMANIZE), primul bot din România (GoMag), soluții digitale de finanțare (Merchant Cash Advance, Netopia) și o metodă inovativă de plată cu amprenta digitală (Biometric Payment, Netopia). Pe scenă au urcat speakeri precum Ubeydullah GÜNGÖR (Turkish Airlines), Rareș Bănescu (Retargeting.biz), Antonio Eram (Netopia Payments), Cătălin Maftei (C-solution), Patricia Bertea (Humanize), Cosmin Dărăban(GoMag) și Sorin Despot (Twispay). Aceștia au abordat update-uri și noutăți legislative care contribuie la evoluția magazinelor online.
București, aprilie 2019. Pregătirile au început!
Voluntarii, speakerii, participanții, partenerii, expozanții și prietenii sunt cei către care se întorc mulțumirile la final de eveniment. A fost o ediție cu multe provocări, în care am apreciat implicarea necondiționată a tuturor și încrederea oferită. Așadar, cu forțe proaspete, au început pregătirile pentru prima ediție din 2019 – ne revedem în luna aprilie la București!