Românii inteligenți încep să deprindă avantajele internet banking-ului
Dacă tot au fost nevoiți să-și deschidă un cont bancar în care să primească salariul și din care statul să-și retragă singur diverse taxe și impozite, românii au început să deprindă și avantajele internet banking-ului
Conform studiului cantitativ „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de către Exact Business Solutions în iunie 2018, românii folosesc în prezent internet banking după cum urmează:
• 9%: de mai multe ori pe zi;
• 23%: de câteva ori pe săptămână;
• 10%: o dată pe săptămână;
• 42%: cel puţin o dată pe săptămână.
Potrivit aceluiași studiu, bărbații sunt mai orientați decât femeile spre operațiuni de Internet Banking. Astfel, dacă femeile utilizează acest serviciu zilnic sau de câteva ori pe săptămână în procent de 26%, în cazul bărbaților se constată o diferență de +12% (38%). Dacă ne referim în continuare la cei care utilizează Internet Bankingul cel puțin o dată pe săptămână, se observă și în acest caz diferențe pe categorii de gen (față de total populație – 42%). Procentul femeilor este și de această dată mai scăzut comparativ cu cel al bărbaților: 37% / vs / 48%.
Analizând comportamentul de consum pe categorii de vârstă, se constată că cei cu vârste cuprinse între 31-45 de ani sunt cei mai devotați consumatori, acest target alegând să folosească Internet Bankingul cel puțin o dată pe săptămână în procent de 46%. Referindu-ne la aceeași frecvență de consum, tinerii cu vârste cuprinse între 18-30 au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, în cazul ambelor categorii de vârstă înregistrându-se un procent de 40%.
„Diferențe apar și atunci când ne raportam la nivelul de educație al populației. Cea cu o educație medie și sub-medie este caracterizată de un consum mai scăzut de Internet Banking, comparativ cu cea care beneficiază de un nivel înalt de educație”, susține Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions.
Mai exact, ultima categorie menționată utilizează Internet Bankingul în procent de 50% cel puțin o dată pe săptămână (cu 16% mai mult decât cei cu o educație medie și sub-medie) și în procent de 71 cel puțin o dată pe lună (cu 20% mai mult decât cei cu un nivel mediu și scăzut de educație și cu +10% față de media națională). Cei care folosesc Internet Bankingul zilnic sau de câteva ori pe săptămână sunt, evident, tot cei cu un nivel înalt de educație – 37%, procentul celor care îl utilizează cu aceeași frecvență din rândul persoanelor cu educație medie și sub-medie fiind de 26%.
Pentru a conchide, bărbatul cu educație superioară este cel care folosește cel mai des Internet Bankingul: 74% cel puțin o dată pe lună, 52% cel puțin o dată pe săptămână, 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.
Realizând, de asemenea, o ierarhie în funcție de mărimea orașelor țării, Bucureștiul este în topul consumului de Internet Banking: 71% dintre bucureșteni accesează acest serviciu cel puțin o dată pe lună, 53% cel puțin o dată pe săptămână, iar 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână. Îndreptând privirea spre mediul rural, constatăm o deschidere a locuitorilor spre zona de Internet Banking: 49% dintre ei apelează la acest instrument cel puțin o dată pe lună, 35% cel puțin o dată pe săptămână, iar 24% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.
Aceste informații sunt parte a celui de-al doilea val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna iunie 2018. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1051 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține 49.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.
Tu cum folosești internet banking?
Eu urmăresc această evoluție pentru că am susținut și voi continua să susțin ori de câte ori voi avea ocazia folosirea internet banking-ului ca formă de plată a comenzilor online. Imi doresc ca trecerea de la plata ramburs (la curier când se primește coletul) să se facă direct la plata din contul personal de internet banking și nu prin intermediari cu fel și fel de certificări de securitate. De ce să plătim niște comisioane în plus dacă putem face plata direct din contul nostru? Oricum, tot de acolo sunt retrași în final banii.
Dacă tot am decis să încetăm să ne mai plângem de milă prin spații publice și să învățăm cum să muncim eficient, hai să învățăm și cum să ne cheltuim banii cumpătat!