Social media nu mai influențează deciziile de cumpărare la fel de mult ca înainte

14 mart. 2016

In timp ce unii oameni de marketing vorbesc despre importanța informațiilor aparent nesemnificative despre potențialii clienți, alții au început să discute despre scăderea capacității social media de a influența decizia de cumpărare.

Trăim într-o perioadă în care intimitatea noastră este pusă la grea încercare. Parcă suntem actori într-un film. Intr-un film în care fiecărui element de recuzită îi este asociat automat și un element de culegere de informații. Avem libertatea de a respecta scenariul necenzurat, dar fiecare mișcare, replică, gest, dorință ne sunt înregistrate. De ce? Pentru a fi mai eficienți într-un mediu aparent sigur. Mă rog. Așa ni se spune. Deocamdată, pe val este social media. Vor mai înflori ghioceii de câteva ori până când pe prima poziție va urca în forță IoT-ul.

decizie de cumparare

Cei care vor să vândă ceva pe internet se așează comod în fața monitoarelor, completează un chestionar mai mult sau mai puțin stufos, aprobă plata și așteaptă să curgă comenzile. Unii au noroc. Alții rămân doar cu așteptarea. Nu norocul a făcut diferența. Diferența este dată de capacitatea celor care s-au aflat în spatele celor două campanii de a percepe evoluția social media. Cumpărătorii de astăzi activi pe social media doresc să comunice, sunt mai bine informați decât cei de anul trecut și nu se mai lasă atât de ușor influențați de asocierea unui produs cu un logo.

Eu cred că scăderea capacității social media de a influența decizia de cumpărare se înregistrează doar în rândul celor care folosesc social media doar ca pe un canal de difuzare. Cei care au înțeles cât de importantă este interacțiunea cu prietenii lor din mediul online zâmbesc în continuare.

Este primăvară. Să presupunem că avem un solar. Ne ducem la piață și cumpărăm câteva plicuri cu semințe pe care le punem în sertar. Credeți că vom avea ceva în solar peste câteva săptămâni? Mă îndoiesc. Ne vom întoarce în piață și vom cumpăra salată, ceapă, pătrunjel, mărar, roșii etc. De la oameni care au pus semințele în sol, le-au îngrijit, le-au udat, le-au cules și au venit cu ele în piață. Si acum întrebarea decisivă – voi cumpărați de la același producător? Cam la fel este și în social media. Căutați același vânzător doar dacă v-a uns la suflet cu o vorbă bună, v-a dat de fiecare dată legume proaspete mai din spate și o legătură din partea casei.

Social media se va baza întotdeauna pe noi indiferent de direcția în care va evolua. Oameni, prieteni, persoane, clienți, potențiali clienți, cumpărători. Eticheta contează mai puțin.

Articole recente

Ne convine, nu ne convine, internetul este un animal de companie alături de care vom convețui mult timp de acum în colo. Cum vom convețui,…

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Discută cu un psiholog!