Un vizionar online la Webstock 2016
Ce simt dupa ce am revenit de la Webstock 2016? Incredere. Pentru că am început să discutăm despre așteptări și decalaje.
Cine vrea să fie vizionar online? Hai că nu e greu! Este nevoie doar de puțină voință pentru a recunoaște adevărul. Oricum îl stiți. Ce mai aveți de făcut este doar să-l recunoașteți.
Hai să luăm o comunitate online formată doar din conturi ai multiple. Iși distribuie reciproc mesajele. Mai comentează din când în când. Propoziții scurte. Intr-o dimineață, la o oră când statistic toți sunt activi, apare un mesaj publicitar plătit. O firmă vinde un produs. Sau un serviciu. Contează mai puțin dacă este serviciu sau produs. Vinde ceva. In doar câteva minute apar mii de distribuiri și sute de comentarii. Succesul este garantat. Cine vrea să fie vizionar online să răspundă la următoarea întrebare: cine cumpără? Cineva trebuie să cumpere. Cineva din altă comunitate? Si dacă și acea comunitate e la fel ca prima? Cine ridică mâna sus?
Mediul online este un câmp de bătălie. Ca să putem câștiga o bătălie avem nevoie de un strateg militar, de oșteni și de armament. La avansați aș mai adăuga natura și norocul. Buun. Cine vrea să facă parte din prima linie de arcași atacată de un roi de drone? Cine se oferă? Căutăm voluntari. Oferim vouchere și transport gratuit.
Ambele exemple au fost culese în timpul pauzei de cafea. Mai am câteva, dar le păstrez pentru zile fără inspirație. Asta e. Trebuie să mă scot și eu într-un fel. Nici ulciorul online nu merge de multe ori la apă. Scuze, la rapoarte.
Fac o excepție. Vă mai dau un exemplu. Pentru prima dată am auzit comparându-se mediul online cu o horă. Toți dansatorii urmează același ritm. Toți. De la producător până la cumpărător. Dacă unul pierde ritmul cei de lângă el îl ajută imediat. Îi impune ritmul horei. Nu-l dă afară. Hora e horă. Dar și cel care a dat cu stângu’ în dreptu’ are obligația de a-și recunoaște vina.
Printre cei prezenți la ediția Webstock din acest an au fost destui care au avut curajul să recunoască realitatea. Ea este așa cum este și dorim să o îmbunătățim. Dincolo de monitoarele noastre, pe care rulăm infografice și idei motivaționale preluate de la Webstock, există o lume care are nevoie de ajutorul nostru.
Acestea fiind spuse, vă invit să dați play.
Inregistrări Webstock 2016
Conferința Webstock 2016
Conferința Webstock 2016. TRACK – BLOGGING: How to grow your blog & How to vlog
Conferința Webstock 2016. TRACK – SOCIAL MEDIA: New Social Media & New Ideas for marketers
Conferința Webstock 2016. TRACK – ONLINE: Lessons of Innovation & Online Communication Trends
Webstock Awards 2016
Webstock 2016 a fost un eveniment organizat de Evensys și Vodafone, în parteneriat cu Bitdefender, HP, Coca-Cola, McDonald’s, Raiffeisen Bank, LG, Staropramen și Siviero Maria.