Un vizionar online la Webstock 2016

3 oct. 2016

Ce simt dupa ce am revenit de la Webstock 2016? Incredere. Pentru că am început să discutăm despre așteptări și decalaje.

Cine vrea să fie vizionar online? Hai că nu e greu! Este nevoie doar de puțină voință pentru a recunoaște adevărul. Oricum îl stiți. Ce mai aveți de făcut este doar să-l recunoașteți.

webstock 2016

Hai să luăm o comunitate online formată doar din conturi ai multiple. Iși distribuie reciproc mesajele. Mai comentează din când în când. Propoziții scurte. Intr-o dimineață, la o oră când statistic toți sunt activi, apare un mesaj publicitar plătit. O firmă vinde un produs. Sau un serviciu. Contează mai puțin dacă este serviciu sau produs. Vinde ceva. In doar câteva minute apar mii de distribuiri și sute de comentarii. Succesul este garantat. Cine vrea să fie vizionar online să răspundă la următoarea întrebare: cine cumpără? Cineva trebuie să cumpere. Cineva din altă comunitate? Si dacă și acea comunitate e la fel ca prima? Cine ridică mâna sus?

Mediul online este un câmp de bătălie. Ca să putem câștiga o bătălie avem nevoie de un strateg militar, de oșteni și de armament. La avansați aș mai adăuga natura și norocul. Buun. Cine vrea să facă parte din prima linie de arcași atacată de un roi de drone? Cine se oferă? Căutăm voluntari. Oferim vouchere și transport gratuit.

Ambele exemple au fost culese în timpul pauzei de cafea. Mai am câteva, dar le păstrez pentru zile fără inspirație. Asta e. Trebuie să mă scot și eu într-un fel. Nici ulciorul online nu merge de multe ori la apă. Scuze, la rapoarte.

Fac o excepție. Vă mai dau un exemplu. Pentru prima dată am auzit comparându-se mediul online cu o horă. Toți dansatorii urmează același ritm. Toți. De la producător până la cumpărător. Dacă unul pierde ritmul cei de lângă el îl ajută imediat. Îi impune ritmul horei. Nu-l dă afară. Hora e horă. Dar și cel care a dat cu stângu’ în dreptu’ are obligația de a-și recunoaște vina.

Printre cei prezenți la ediția Webstock din acest an au fost destui care au avut curajul să recunoască realitatea. Ea este așa cum este și dorim să o îmbunătățim. Dincolo de monitoarele noastre, pe care rulăm infografice și idei motivaționale preluate de la Webstock, există o lume care are nevoie de ajutorul nostru.

Acestea fiind spuse, vă invit să dați play.

Inregistrări Webstock 2016

Conferința Webstock 2016

Conferința Webstock 2016. TRACK – BLOGGING: How to grow your blog & How to vlog

Conferința Webstock 2016. TRACK – SOCIAL MEDIA: New Social Media & New Ideas for marketers

Conferința Webstock 2016. TRACK – ONLINE: Lessons of Innovation & Online Communication Trends

Webstock Awards 2016

Webstock 2016 a fost un eveniment organizat de Evensys și Vodafone, în parteneriat cu Bitdefender, HP, Coca-Cola, McDonald’s, Raiffeisen Bank, LG, Staropramen și Siviero Maria.

Articole recente

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Ieri: Social media este inutilă. Azi: Manipularea și dezinformarea este evidentă. Străbunii noștri aveau o vorbă. Fă-ți iarna car și vara sanie! Dacă nu puteai…