Xiaomi și Baidu Inc. și-au unit forțele pentru a dezvolta folosirea AI în industria IoT
Parteneriatul dintre Xiaomi și Baidu Inc. a fost făcut public în urmă cu câteva ore la Beijing, la prima conferință a dezvoltatorilor Xiaomi.
La prima vedere acest parteneriat poate fi considerat unul de o importanță scăzută. Recunoaștere vocală? Conversații cu AI? Viziuni despre calculatoare? Nimic nou. Dar dacă vă spun că Xiaomi este considerat un fel de Apple în plină expansiune și Baidu este un fel de Google asiatic?
„Xiaomi a realizat progrese esențiale în domeniul IoT și AI. Am devenit cea mai mare platformă hardware inteligentă din lume cu dispozitive inteligente conectate la peste 85 de milioane de dispozitive și Mi AI Speaker este un exemplu excelent al modului în care AI poate influența stilul de viață IoT. Întrucât începem următoarea etapă a IoT, unde vom avea un impact mai mare, am anunțat astăzi o actualizare a strategiei noastre IOT pentru a deveni mai favorabilă dezvoltatorilor, în timp ce căutăm mai mulți parteneri care să lucreze cu noi. Așadar, am anunțat astăzi un parteneriat cu Baidu Inc. care va aprofunda proiectele noastre în aplicarea AI la IoT. Credem că va oferi utilizatorilor o experiență mai convingătoare și va crea posibilități infinite pentru industrie! „a declarat Xiang Wang, vicepreședinte senior al Xiaomi.
„Cele două companii și-au unit forțele în formarea unui parteneriat puternic pentru a face experiența utilizatorilor mai convingătoare, trecând la următoarea etapă a dezvoltării AI. Xiaomi a acumulat o experiență solidă în hardware inteligent, baze de date mari și a creat un ecosistem de dispozitive inteligente. Baidu are fundamente tehnologice puternice în AI. Folosim propriile tehnologii AI și ecosisteme informaționale bazate pe sistemul de conversație DuerOS creeat de către noi.” a declarat CO Qi Baidu.
Ei!?! Acum v-am captat atenția?
In timp ce noi pe aici ne batem capul cu cookies-uri ei pe acolo nu ezită să recunoască public că fac tot ceea ce le stă în putință pentru a se pregăti pentru următoarea etapă : când obiectele cu inteligență artificială vor putea comunica vocal cu noi. Si nu doar că recunosc public. Iși mai unesc și forțele pentru a putea oferi servicii personalizate de calitate maximă.
Intr-adevăr. Si pe meleagurile noastre sunt câteva servicii bazate pe recunoaștere vocală și AI. Duduile de la operatorii de telefonie mobilă sunt cele mai cunoscute. Cele care ne plimbă de la o tastă la alta și acceptă doar ceea ce au fost pregătite să recunoască vocal.
Care poate fi impactul social al parteneriatului dintre Xiaomi și Baidu Inc?
Hai să recapitulăm. Xiaomi este un grup de firme – de la producători de top de lenjerie intimă, mobilă, electrocasnice și gadgeturi. Sunt și anumite înțelegeri cu câteva bănci. Baidu deține cel mai popular motor local de căutare pe internet.
Câți dintre voi aveți copii? Mâna sus. Cei care aveți știți cu siguranță că este recomandat ca cel puțin până la o anumită vârstă să ne exprimăm cât mai clar posibil când discutăm în preajma lor. Clar și, atenție, doar ceea ce ei ar putea transmite altor persoane. Ei nu au secrete. Dau din casă tot ce aud și tot ce văd. Eu am ajuns la concluzia că lecțiile de confidențialitate în această perioadă pot avea ulterior urmări dintre cele mai neplăcute. Abia după ce pot fi responsabili pentru propriile fapte putem începe să mai dezvoltăm acest subiect. Până atunci … discreție. Cam la fel este în prezent și cu obiectele inteligente din preajma noastră. Cei care cred că exprimarea unei opțiuni îi pot feri de culegerea de date se înșeală amarnic. Acele opțiuni sunt doar de fațadă. Sistemul legislativ actual este depășit din multe puncte de vedere în raport cu AI și IoT. Nu ne poate proteja de datul din casă a gadgeturilor inteligente. Cum nici noi, ca părinți, nu le putem impune 100% copiilor ce să le spună bunicilor. Dacă începem să impunem cu forța diverse legi de securitate a datelor cu caracter personal doar de dragul de a avea cu ce să tragem selectiv la răspundere diverși producători riscăm să dezvoltăm alternative ce pot scăpa de sub control. Vom trece de această etapă cu răbdare și cu o atitudine constructivă pe termen scurt, mediu și lung.
Cum ar fi dacă ceea ce numim astăzi promovare online ar depinde peste noapte și de informații transmise de către diverse obiecte inteligente. Ar înceta să mai depindă doar de trucurile seo actuale și ar începe să fie influențată de către anumite informații culese din offline. Stiți cu cât ajută la seo 10k like-uri la o pagină în care este prezentată un anumit produs? Dar cât ar ajuta 10k de exclamații de bucurie după ce a fost testat produsul respectiv? Te-ai bucurat după ce l-ai despachetat. Primește o bulină albă. Ești dezamăgit. Primește o bulină neagră.
La casele de marcat din câteva mall-uri există un dispozitiv prin care putem transmite dacă am fost mulțumiți sau nu de serviciile angajatului respectiv. Două fețe. Una vesela. Una tristă. Suntem invitați să apăsăm pe una din ele. In special de către cei angajați recent. Cam același lucru se va putea face în curând după ce ajungem acasă. Spunem ce părere avem, asistentul AI ne preia părerea, o traduce pe limba lui și o transmite mai departe. De sărbători, cei de la departamentul de marketing vor putea afla cu ușurință unde locuiesc clienții cei mai mulțumiți de ei și cei mai dezamăgiți.
Un alt exemplu care este testat în prezent prin diverse locuri are ca rezultat final afișarea pe smartphone a unor mesaje publicitare la momentul și locul potrivit. Un anumit produs tradițional din locuință este depășit. Discutăm în mașină în drum către servici despre modelele mai noi, stăm pe net puțin mai mult decât de obicei pe anumite pagini unde este descris, vedem pe youtube câteva filmulețe. Si trecem pe lângă un magazin unde se găsește la raft. Întâmplător, chiar în acel moment, se lansează o promoție. Ne oprim. Ne uităm. Il luăm în mână. Si … ce noroc pe noi. Banca ne-a trimis un mesaj că ne poate acorda un împrumut pe 3 luni fără dobândă. Vă mulțumim! Vă mai așteptăm pe la noi!