Cum își poate promova eficient blogul un blogger începător
La invitația unei prietene de nădejde, astăzi le-am explicat unor tineri bloggeri începători din Focșani cum își pot promova eficient blogul.
Indiferent de nișa aleasă, de domeniul blogului – cu plată sau free, de timpul zilnic alocat și de motivul pentru care acesta există, un blogger începător trebuie să învețe cum să-și protejeze sănătatea în timp ce-și redactează și promovează articolele. Eu nu recomand folosirea smartphone-uilor pentru redactarea articolelor. Celor care vor să scrie din pat, de pe bancă sau din căruța bunicilor le recomand tabletele. Acum se găsesc tablete la prețuri rezonabile. Ce protejați? Ochii. Celor care doresc să editeze articolele de pe desktop sau laptop le recomand să aibă o poziție corectă în fața monitorului.
Vă mai aduceți aminte de fabula cu iepurele și broasca țestoasă? Cam la fel este și-n blogosferă. Câștigători sunt doar cei care ajung la linia de sosire, care reușesc să-și îndeplinească visul pentru care și-au făcut blog. Am fost întrebat de nenumărate ori cât timp recomand să fie alocat unui blog. Răspunsul meu este pe măsura întrebării. Cât își pot permite astfel încât blogul să rămână o plăcere. Un blog care devine o povară încetează să mai fie blog.
Sotronul celor care citesc bloguri
Când ajung pe un blog citesc mai întâi primul paragraf. Acolo mă aștept să citesc ideea principală a articolului. Vreau să fiu convins că merită să continui. Altfel, închid pagina și deschid un alt blog. De ce procedez astfel? Pentru că în fiecare zi îmi rămân necitite articole în feed. Timpul alocat blogosferei este limitat.
Dacă am fost convins să continui încep să-l citesc ca la șotron. Pe sărite. Abia pe cele care trec și de acest filtru le citesc integral. Ce citesc la șotron? Ce mi-a indicat autorul. El dă cu zarurile: bold, culori, text înclinat, text centrat.
Mai multe detalii puteți găsi în WordPress pentru toNti
Recunoașteți șotronul în acest articol?
Secrete despre promovarea unui blog
Secrete în blogosferă? Nu există secrete. Există doar bunăvoință pentru a le citi și voință pentru a le aplica. Hai să vă dezvălui câteva dintre ele:
• comunități de persoane cu aceeași pasiune;
• grupuri de prieteni cu pasiuni diferite;
• participări la evenimente;
• comentarii de calitate postate pe alte bloguri;
• link-uri incluse în articole postate pe alte bloguri;
• link-uri incluse în footer sau sidebar pe bloguri partenere;
• dar din dar se face trafic.
Practic, un blog se adresează unor persoane. Din proprie experiență vă spun că cititorii de bloguri au început să le prefere pe cele cu iz de omenie și cu un vocabular predominant pozitiv.
Vă recomand și articolele postate în categoria Blogosferă
Să auzim de bine
Este greu să promovezi un blog? Nici vorbă! Este ușor atât timp cât sunteți recunoscători pentru fiecare informație aflată prin intermediul blogului, de fiecare strângere de mână în offline datorată acestuia și de fiecare „mulțumesc” primit la comentarii.