Cum să măsurați și să îmbunătățiți economia de combustibil a unui camion
Economia de combustibil rămâne o preocupare de top pentru industria de camioane.
Având în vedere dependența de combustibil în toate aspectele operațiunilor, fluctuațiile prețurilor la combustibil afectează, probabil, această nișă mai mult decât orice altă industrie. Din acest motiv, este extrem de important pentru toate companiile de transport să acorde o atenție sporită economiei de combustibil.
De ce este important să îmbunătățim economia de combustibil
Imbunătățirea economiei de combustibil este importantă pentru o serie de motive. In primul rând, este unul dintre factorii determinanți ai costurilor serviciilor. Impreună cu limitarea timpilor de relanti, reducerea vitezei prin instalarea unui limitator viteză este o modalitate ușoară de a reduce cheltuielile de combustibil, fără a sacrifica calitatea serviciilor sau confortul șoferului.
Astfel, orice îmbunătățiri în acest domeniu se traduc direct în reducerea costurilor pentru companiile de transport și, în cele din urmă, pentru clienți. In al doilea rând, nevoia de a fi conștienți de consumul de carburant promovează obiceiuri bune și alegeri făcute cu grijă. In cele din urmă, îmbunătățirea economiei de carburant, de asemenea, ajută la minimizarea impactului asupra mediului de muncă în industria transporturilor – un obiectiv respectabil în sine.
Economia de combustibil este o ținta în mișcare în această industrie
Aceasta poate varia din mai multe motive diferite. Stabilirea liniei de bază este dificilă și nu întotdeauna de ajutor. Consumul de combustibil variază destul de mult de la un tip de vehicul la altul în funcție de caracteristicile motorului, sistemul de evacuare, sezon și tipul de combustibil. Combustibilul special pentru iarnă, de exemplu, produce o economie de combustibil mai mică decât combustibilul obișnuit, fiind la baza diferențelor mari de prețuri între vară și iarnă.
Măsuri concrete pentru îmbunătățirea economia de combustibil
Unele companii utilizează măsuratorile de performanță la angajarea șoferilor. Acestea sunt afișate pe panouri informative amplasate în spații comune unde șoferii își pot compara rezultatele cu cele ale colegilor. Companiile oferă, de asemenea, programe de formare pentru a aborda problemele timpilor inactivi și care să explice de ce aceasta este o problemă care trebuie abordată de către companie și șoferi.
Concentrarea pe măsuri concrete care pot face diferența, precum instalarea unui sistem antifurt motorină încurajează conducătorii auto să fie conștienți de impactul comportamentului lor asupra performanței personale și, implicit, a companiei la care sunt angajați. Astfel, companiile re-examinează în mod constant procedurile și programele pentru a vedea daca exista modalități mai eficiente de a face o schimbare.