Cum se adaugă corect un link extern
Un link extern trebuie să deschidă pagina într-o fereastră nouă, să transmită sau nu page rank și să fie afișat corespunzător.
Fiecare blogger este liber să facă ce vrea pe propriul blog. Poate să adauge câte link-uri dorește. Interne și externe. Către articole recomandate, către articole de unde s-a inspirat, către pagini de unde a luat o fotografie, către un magazin online. Este dreptul lui. El și-a plătit domeniul și suportă cheltuielile de hosting. Dar să nu uite niciodată că într-o bună zi i se va cere socoteală pentru modul în care a adăugat aceste link-uri.
Să le luăm pe rând.
Pagina se deschide într-o fereastră nouă
Una dintre greșelile întâlnite cel mai frecvent este modul în care se deschide pagina nouă. Pagina către care conduce link-ul extern adăugat. Dacă un link intern (în cadrul aceluiași blog) poate să înlocuiască pagina veche cu cea nouă, este de preferat ca un link extern să deschidă pagina într-o fereastră nouă.
Această greșeală este întâlnită inclusiv la unele bannere adsense. Care este greșeala? Simplu. Dacă eu intru pe unul din blogurile voastre și apăs pe acel banner ajung pe site-ul promovat. Dar ies și de pe blogul vostru. Dacă vreau să revin după ce am navigat puțin pe acolo trebuie să dau back back. De cele mai multe ori renunț. Si m-ați pierdut. Chiar dacă aș fi citit și comentariile. La fel cu link-ul pe sursa fotografiei – văd link, dau click și dus sunt. Disconfortul este mai mare când sunt recomandate mai multe link-uri în bibliografie. Dau click pe primul, ajung pe un alt site, navighez și uit de celelalte surse.
In schimb, dacă link-ul extern deschide o nouă fereastră, rămân în continuare pe blogul vostru. Rămân cu ea deschisă în bară. Pot să revin când vreau. Noua pagina o pot închide sau o pot păstra în bară.
Din fericire, platforma wordpress ne oferă posibilitatea de a adăuga cu ușurință acest parametru unui link.
Se transmite sau nu page rank
Chiar dacă anumite persoane susțin că termenul „page rank” este depășit, el continuă să fie folosit pentru a face referire la valoarea seo a unei pagini sau a unui website. Menționez că algoritmul în funcție de care o pagină apare în listele google înaintea altor pagini este unul extrem de complex. Page rank este un termen generic folosit pentru a desemna acest algoritm.
Un link către o pagină web adăugat într-un blog recomandă acea pagină. Cu cât o pagină are mai multe link-uri către ea cu atât google o consideră mai importantă și îi poate crește page rank-ul. Această creștere este net superioară dacă link-urile respective generează constant accesări. Am spus „îi poate” pentru că lucrurile sunt mai complexe decât par la prima vedere. Problema este că google ține cont de proporția dintre link-urile recomandate de către un blog și link-urile care îl recomandă.
Vă mai aduceți aminte de site-urile cu comunicate de presă? Ele adăugau link-uri către diverse site-uri fără să obțină link-uri către ele. Google nu mai acceptă așa ceva de câțiva ani.
Un alt exemplu sunt blogurile participante la concursuri online adresate blogosferei. De ce credeți că unii bloggeri evită să participe cu blogul principal și se înscriu cu un blog secundar? Din două motive. In primul rând – preferă să nu-și asocieze numele cu respectivul concurs. In al doilea rând – știe că acele link-uri externe îi pot dăuna. Link-urile externe adăugate către același link într-o perioadă scurtă sunt identificate rapid și pot atrage penalizări. Cu o excepție.
Pentru a ne permite să adăugăm link-uri externe fără să fim penalizați au fost introduse atributele Dofollow și Nofollow. Nofollow împiedică transmiterea de page rang. Dofollow permite transmitrea de page rank.
In concluzie, dacă postați un advertorial folosiți dofollow sau lăsați link-ul curat. Dacă vreți să menționați, de exemplu, sursa unei fotografii este de preferat să folosiți nofollow.
Apropo de advertoriale. Si aici este o mică capcană. Unii bloggeri, din diverse motive care fac obiectul unei alte discuții, acceptă advertoriale la prețuri modice aflate în diverse campanii de promovare online. Alături de alți bloggeri dornici de afirmare. Ce vede google? Mai multe link-uri adăugate într-un interval scurt de timp către aceeași pagină. A greși este omenește. A persista în aceeași greșeală este cu totul altceva.
Aceeași greșeală este întâlnită frecvent și în articolele cu link-uri de afiliere. Un magazin online lansează o promoție atractivă pentru afiliați și bloggerii încep să posteze articolele. Cu link-urile de afiliere personalizate. Aceste link-uri duc în final către aceeași adresă url – motiv pentru care există riscul ca mărețul google să le considere link-uri plătite și de aici pot începe problemele. Pentru a evita orice suspiciune eu recomand nofollow la toate link-urile de afiliere.
Link-ul să fie afișat corespunzător
Aici lucrurile țin mai mult de etică. Eu prefer ca un link să fie afișat de forma domeniu.ro : Denumire articol. https://www. face parte din codul sursă. Pe mine mă deranjează dacă apare în text. Prefer să văd domeniul în clar pentru că sunt site-uri de știri, de exemplu, de care fug mai ceva ca ală de tămâie. Indiferent de cât de atractivă este denumirea articolului.
Stiu că este mai comod să copiați adresa url a paginii respective în articol și să-i adăugați doar link-ul. Nu este suficient. Respectați-vă vizitatorii și ei vă vor respecta la rândul lor.
Modele link recomandate
<a href=”https://www.staupenet.ro” target=”_blank” > staupenet.ro </a>
<a href=”https://www.staupenet.ro” target=”_blank” rel=”dofollow”> staupenet.ro </a>
<a href=”https://www.staupenet.ro” target=”_blank” rel=”nofollow”> staupenet.ro </a>
Fiecărui articol postat pe un blog îi stă bine cu linkuri.
Vă recomand și articolul Un articol fără linkuri este precum ziarul lui părinte unde am detaliat câteva modalități de a obține link-uri către un articol postat pe blog.