De ce bloggerii comentează mai des pe rețelele de socializare decât pe bloguri?

07.11.2016

Mă tot întreb de câteva săptămâni, de ce bloggerii comentează mai des pe rețelele de socializare decât pe bloguri. Pe propriile bloguri și pe blogurile altora.

Toți bloggerii, de cel mai mici la cei mai mari, vor trafic. Toți vor trafic. Toți vor comentarii. Dar țin cu altă echipă. Cu rețelele de socializare. Ințeleg să-și distribuie articolele pe unde rentează, dar nu înțeleg de ce comentează prin străini.

De exemplu, un blogger vede postat într-un grup de pe Facebook un link către articolul unui alt blogger. Ințelege, sau nu, ce a vrut să spună și îi lasă un comentariu. Pe facebook. De ce? Dacă tot îi alocă câteva secunde sau minute, după posibilități, de ce nu merge până la capăt? De ce nu i le scrie direct pe blog? Bloggerul ar obține un comentariu nou care îi aduce un plus valoare articolului respectiv.

Sunt singurul care are senzația că bloggerii își fură singuri căciula?

In loc să ne adaptăm constant metodele de promovare, noi ne lăsăm ademeniți de tendințe atent formulate. Este ca și cum am avea la poartă un pom și un copac – udăm copacul zilnic, pomul o dată pe an și suntem frustrați că nu avem fructe. De ce nu udăm pomul mai des? Dacă vrem comentarii mai multe în blogosferă de ce le postăm mai des pe rețelele de socializare?

comentarii blog

In urmă cu câțiva ani am întrebat un blogger, nu-i dau numele – încă mai este activ și tinde la blogger profesionist, de ce postează comentarii pe alte bloguri și mi-a spus că nu dorește să-și asocieze numele cu toți începătorii. El nu posta comentarii nicăeri, fie vorba între noi. Aici nu este vorba despre așa ceva. Aici discutăm despre un blogger care a decis să-și asocieze numele cu un alt blogger, de un blogger care a decis să posteze un comentariu la un mesaj cu link către un articol postat pe un blog. Comentariul există. Nedumerirea mea ține de locul unde a fost postat.

Un comentariu postat pe o rețea de socializare are viață scurtă.

Ajunge repede în arhivă și se va alege praful de el. In schimb, un articol postat pe o pagină de blog va ajunge la adânci bătrâneți alături cu blogul gazdă. De acolo, de pe blog, va trimite accesări. Numărul acestora va depinde de valoarea articolului și de calitatea comentariului. Mi s-a reproșat de câteva ori că nu am blogroll. Si? Cine vă oprește să postați câte comentarii doriți? Vreți 10.000 de link-uri postați 10.000 de comentarii. Fără nof și dof – dof e doar pe bani, pe o perioadă limitată și doar după o analiză atentă. Pentru cei care nu știu, un link dofollow către un website cu probleme poate dăuna grav seo-ului strâns link cu link.

Am auzit bloggeri susținând că sunt activi pe rețelele de socializare pentru că își doresc trafic provenind de acolo. Postează pe propriul cont, pe grupuri, mai dau și bani pentru a putea ajunge la persoane din afara acestor grupuri. Orice vizitator este binevenit. Dar de vizitatorii provenind din articolele postate în blogosferă ați auzit? Vă propun un mic exercițiu de memorie: câte pagini ați avut deschise în browser când ați căutat ultima dată ceva pe net? Eu unul caut mai întâi pe google, deschid câteva articole și apoi încep să sar din link în link. Când dau peste un comentariu cu care rezonez și are gravatar la autor dau click. Vreau să știu cine se află în spatele acelui blogger. Sunt mulțumit, mă abonez și îi cer prietenie.

Apropo de link-uri la autor. Eu am obiceiul să pun la adresa blogului link către categoria de pe blog care are legătură cu subiectul articolului respectiv. Dacă postez într-un articol în care se discută despre câte ore mai este recomandat să stea un copil în fața monitoarelor, prefer să pun link direct către categoria Digital Parenting. Rezultatele se văd în webmaster tools.

Blogosfera poate concura cu rețelele de socializare cu inteligență și puțin efort în plus.

Comentarii

  1. Irina spune:

    La mine mi-a fost atrasa atentia ca nu se poate … e de munca 🙂

  2. Alex spune:

    Am sa incerc eu un raspuns! Pentru ca asa zisii blogeri nu fac altceva deca sa isi dea cu parerea despre cate un subiect si nu fac nimic altceva dpdv al seo sau marketing. Asa cum spui si tu, e nevoie de inteligenta si efort in plus!

  3. Andrei Manea spune:

    Raspunsul e simplu. Pentru ca oamenii sunt lenesi. Si pentru ca e mai usor sa stai in zona de confort si sa nu dai inca un CLICK. Dar cine stie. Poate ca articolul tu va schimba perceptia a macar 5 oameni si aceia vor schimba la randul lor macar inca unul. Sau poate sunt eu prea optimist?

  4. Tudor spune:

    Expresia „ca ursul la miere” este valabila si in online. Daca vii cu mierea la bot, el devine lenes si nu se mai urca in scorbura – daca doar ii spui in ce scorbura e miere se urca la ea

  5. Malin spune:

    Nu stiu daca e o regula general valabila asta. Pe blogurile pe care le frecventez eu si pe blogurile mele de altfel lumea comenteaza mai mult la postare decat pe Facebook. Se comenteaza cu precadere pe Facebook doar acolo unde s-a scos sistemul de comentarii al WordPress si s-a inlocuit cu cel de Facebook sau s-a oferit si cel de Facebook drept alternativa.

  6. Am observat la cateva „vedete” social-media faptul ca au o tona de comentarii pe facebook, la ei pe perete, dar niciun comentariu (ori foarte putine) pe blog. M-am intrebat de ce.

    Are legatura cu ce ai zis tu, dar nu numai. Iti dau 2 argumente, aduse de altii, in acest sens:

    1. Comoditate. Pe unele bloguri e f greu sa comentezi de pe telefon. Logare, tot felul de coduri.
    Comentariu fb pe blog nu se poate, ca tu esti logat pe fb pe APLICATIE, pe browser nu te vede logat. Prea complicat, deci renunti. Lasi comentariu pe fb, in locul unde ai vazut articolul.

    2. Moderarea. Pe fb comentariul apare imediat, starneste reactii imediat. Pe blog trebuie aprobat, uneori ramane acolo singuratic, tu ai impresia ca nu l-a citit nimeni.
    Nu mai bine lasi un comentariu care starneste imediat reactii?

  7. Tudor spune:

    @Malin: Intr-adevar – depinde de la comunitate la comunitate. Sunt comunitati puternice in jurul unor bloguri care genereaza discutii lungi si educative gazduite de blog. Sunt si comunitati care intra, citesc si pleaca.

  8. Tudor spune:

    @Emil: Eu am activata optiunea ca toate comentariile postate de o persoana careia i-am postat anterior un comentariu (acelasi nume, aceeasi adresa de email si acelasi site) sa fie publicate automat. Pentru cei mai pretentiosi (care vor sa posteze de pe dispositive mobile, sa-si protejeze adresa de email, etc) am Disqus.

    Cat despre reactii imediate … daca vrei sa iesi la o bere si nu ai cu cine, renteaza, dar daca vrei sa afli ce au de spus anumite persoane despre un anumit subiect astepti pana cand acestea au timp sa-si posteze parerea.

  9. Tudor, tu cate comentarii ai primit de pe Disqus? Strici orzul pe gaste. Retelele de socializare sunt retele de socializare. Blogurile se pot ridica peste acest nivel. Exceptie blogurile care sunt doar de socializare.

  10. Vali Crintea spune:

    Lejeritatea la logare , e parerea mea.

  11. Sebastian spune:

    Pai asa sunt invatati….
    Mie imi place sa las un comentariu direct pe blog cu tot cu adresa catre site completata pentru ca nu voi ma fi nevoit sa iti propun link in blogroll din moment ce un comentariu nu dispare.

  12. Tudor spune:

    @Costel: Oamenii vor calitate si o cauta acolo unde spera sa o gaseasca – la biblioteca, la librarii, la radio, la tv, pe retele de socializare, pe bloguri etc. Ce imi vine mie greu sa accept este de ce bloggerii prefera sa posteze pe retelele de socializare langa link-ul unui articol (dupa ce se presupune ca au deschis blogul si au citit ce e scris acolo si comentariile obtinute pana in acel moment) si se plang ca nu vrea nimeni sa le mai posteze pe blog. Ei aleg varianta cea mai comoda, dar au pretentia ca altii sa depuna efort si sa posteze la ei.

    Nivelul redus de comentarii postate in Romania cu Disqus imi confirma diferenta majora de atitudine dintre noi si cei a caror trafic il invidiem. Daca noi, bloggerii, postam cum postam, ce pretentie sa mai avem de la cei care nu au blog?

  13. Tudor spune:

    @Vali: Daca folosesti pe acelasi dispozitiv mobil mai multe retele de socializare si vrei sa comentezi lejer iti recomand Disqus. Te loghezi o singura data, redactezi comentariul si il distribui (daca vrei) pe conturile tale social media. Ca sa comentezi pe Facebook trebuie sa revii inapoi dupa ce se presupune ca ai citit articolul pe blog

  14. Tudor spune:

    @Sebastian: Sunt avantaje si dezavantaje. In blogroll este mai vizibil (ca nume) si iti trimite mai multe link-uri catre blogul tau. In articol este mai convingator (este asociat un comentariu care imi spune ceva despre autor) si trimite un singur link.

Postează un comentariu


Articole învecinate