Când începe un blogger să devină trainer antreprenor și până unde merge?

11.07.2017

Un trainer antreprenor blogger este foarte atent când își alege criteriile după care se evaluează.

Mă uit de ceva vreme pe anumite grupuri de pe Facebook sau pe anumite bloguri și bag de seamă că vine din spate o generație nouă de bloggeri. Parcă toți vor să se facă bloggeri. Partea interesantă este că discuțiile pe care le generează se rezumă la monetizare și la trucuri de mărit traficul. Foarte puțini sunt cei interesați de brand sau despre cum își pot crește calitatea informațiilor oferite. Toată lumea trece direct la cât să ceară pe un advertorial sau pe un banner.

In limita timpului disponibil, am mai spus pe ici pe colo că ar face bine să treacă mai întâi pe la cei care ne învață pe la diverse conferințe cum să investim eficient timp și bani înainte să bată în mesageria celor care își monetizează blogurile. Un blogger îi poate învăța ce a ajuns în prezent blogul. El nu-și va divulga niciodată criteriile după care își evaluează succesul. Niciodată. Ele sunt secretul său suprem. Nu-ți va spune niciodată cum reușește el să obțină un preț / articol atât de mare comparativ cu cel obținut de un blogger începător. El va spune doar cât este suficient pentru a putea ajunge la următorul nivel în ale blogosferei, nivel fără de care el nu și-ar mai putea îndeplini toate obligațiile contractuale.

Hai să fac o comparație ca să înțelegeți ce vreau să spun – sunt extrem de mulți români plecați să muncească în construcții peste hotare. Ei sunt mulțumiți că pot trimite bani acasă. Imping roabe, cară saci de ciment în spate, curață între cărămizi etc. Impart munca cu colegii polonezi. Si ei trimit bani acasă. Mai mulți decât ai noștri. Cum reușesc? Ei montează instalațiile electrice – o muncă mai ușoară și plătită mai bine. Unde trag cablurile? Printre cărămizile cărate de români. Banii trimiși de ai noștri sunt bineveniți. Dar pot fi și mai mulți. Cam la fel stă treaba și-n blogosferă. Unii cu roaba. Alții cu casca. Niciodată cel cu cască nu va recunoaște cum a reușit să renunțe la roabă. Ne spune doar ceea ce știe că putem observa și singuri dacă-l urmărim cu atenție. De ce să vă mulțumiți cu roaba când puteți trece și voi la cască?

Pe la Webstock se tot spune cât se poate de clar că dacă vrei să faci bani din blogging trebuie să înveți mai întâi cum se fac bani în mediul online. De ce fac această remarcă? Pentru că, în timp ce unii abia acum și-au luat domeniul pentru blog, alții au deja mii de abonați pe canalele de vlog. Singura motivare pentru a te apuca de blog este latura materială imediată? Apucă-te de vlog! De ce să te apuci de blog când din vlog se pot face mai mulți bani? Vrei și mai mulți? Apucă-te de un vlog în engleză! Nu știi engleză? Ai trac în fața camerei video? Nu vrei să fii o persoană publică? Păcat!

Nu le mai cereți bloggerilor să vă învețe cum se fac bani din blog.

trainer antreprenor

Invățați despre cum se pot face bani de la un trainer antreprenor și apoi încercați să identificați noțiunile învățate printre ceea ce observați la un blogger pe care-l considerați de succes. Atenție! Există riscul ca pe parcus să vă schimbați punctul de vedere. Uite ce spune Andrei Ursachi:

Este o slăbiciune mare că ne lăsăm pradă gândirii materialiste, pentru că se ştie bine că nu e ceva de lăudat. Un studiu efectuat de Strayer a constatat că 90% dintre americani cred că fericirea este un indicator al successului, mai importan decât puterea, posesia sau faima. Cercetând mai atent, 67% au definit succesul ca fiind suma a relaţiilor bune şi a familiei fericite. Doar 20 % au declarat că banii aduc succesul.

Adevăratul succes este reprezentat de cine eşti tu, de unde ai pornit şi cât de departe ai ajuns.

Dacă vreți și voi să faceți pasul de la bloggeri obsedați da monetizare la cel al bloggerilor adevărați, vă recomand să vă împrieteniți cu Andrei pe Facebook, să vă abonați la newsletter-ul blogului său și să mergeți la conferințele sale pentru a învăța cum să investiți timp și bani în afaceri inovative.

Acum înțelegeți de ce bloggerii de succes au încetat să-și mai sacrifice propriile familii pe altarul blogosferei? Indiferent de posibilitățile tehnologice actuale și de oportunitățile apărute, pentru un blogger adevărat familia este pe primul loc. Ei nu au renunțat și nu vor renunța niciodată să-și monetizeze blogurile. Au învățat să fie mai eficienți și să-și aleagă cu atenție criteriile după care se evaluează. Voi ce mai așteptați?

Comentarii

  1. Excelent articolul și pe mine ma ajută mult. Într-adevar, există tendința să vrei sa crești repede ca blogger începător, dar nimic bun nu vine repede. Încerc să am un blog și conținut de calitate, să citesc și să învăț cât mai mult ca să pot oferi un produs bun cititorilor mei. Altfel, de ce m-ar citi cineva? Mulțumesc pentru toate lecțiile tale, Tudorel!

  2. Foarte bine punctate toate aspectele!
    Mulţumesc pentru efortul de a aduce în atenţia noastră, aceste lucruri mici, dar esenţiale!
    Eu am învăţat în cei 10 ani de blogging că, pe lângă familie, merg multe. Dar trebuie să ştii cât de lungă îţi este respiraţia: DOZAJUL! Poate că folosesc expresia asta, pentru că am învăţat-o în anii de înnot şi acolo, regulile sunt destul de stricte: ai respiraţia scurtă, înnoţi pe distanţă scurtă. Altfel, te paşte embolia pulmonară şi torticolis (cârcei).
    Diferenţa între bloggerul care are bătaie lungă şi cel care are bătaie scurtă, este aceeaşi: evaluarea forţelor.
    Şi aici, intrăm pe un tărâm sensibil, care sintetic, înseamnă ce aptitudini ţi-ai dezvoltat, cât pui în valoare din ele, cum îţi gestionezi timpul şi poate cel mai important, cât apreciezi că valorează o oră din viaţa ta!
    Am învăţat enorm de mult de la clienţii cu care fac coaching. Uneori, chiar mă gândesc cât de rar şi de puţin apreciază oamenii un client, dincolo de banii pe care îi plăteşte clientul…
    Cei mai mulţi au rămas la acea definiţie a marketingului legată de „ştiinţa de a vinde”.
    E o paradigmă veche şi care acum se vede din ce în ce mai bine, că este contraproductivă.
    Rolul adevărat al marketingului este cu totul altul. Şi am convingerea că însuşirea marketingului autentic, face diferenţa dintre comerciant şi antreprenor.

    • Tudor spune:

      Mulțam’. Din partea ta aceste cuvinte au o valoare aparte. Intr-adevăr. Dozajul este extrem de important și în blogosferă. Am văzut bloggeri care la început erau activi zilnic cam peste tot pe unde puteau și după un an nici măcar hostingul nu și l-au mai achitat. Au renunțat la tot. De ce? Dozaj necorespunzător? Rezultate sub așteptări? Au alergat în jurul stadionului?

      Asistam la o rescriere a elementelor de baza ale marketingului. Daca elementele anterioare erau concepute cu unicul scop de a le creste unora vanzarile, elementele actuale sunt o adaptare la asteptarile reale ale potentialilor clienti.

      • Cu mare plăcere, pentru un prieten la care ţin mult!
        Chestiunea, e delicată şi spun asta, din propriile mele experienţe dureroase. Degeaba dai peste un curs gratuit, care are o valoare de 1000 euro!
        TU, ŞTII că aceasta este valoarea acelui curs „GRATUIT”?
        Există cel puţin două răspunsuri aici:
        1. Da, ştiu. Replica mea atunci este, înseamnă că ai şi tu un curs cel puţin care îţi aduce exact această sumă minimă de bani, ANUAL. Altfel, de unde mama dr*q’ ŞTII TU CÂT VALOREAZĂ?!!!
        2. Poftim? Eşti total paralel cu tot ce scrie acolo! Ai bunăvoinţă (zic şi eu!!!), dar te depăşeşte cu 100 lungimi de cal pe secundă. Şi deja, au trecut două minute! Ce naiba mai cauţi la acest curs? Să zici că e „apă de ploaie”?
        E o discuţie extrem de lungă şi cred că o să o fac pe blogul meu, că… Nah! Abuzez de ospitalitatea ta (păi, DA, aici TU mă plăteşti, ca să SCRIU EU!) şi îmi scriu „memoriile” la tine.
        Poate că doar unii sunt interesaţi de ce zice X-ulescu ăsta (adecătelea, eu, Şerban S.).
        Hai s-auzim de FOARTE BINE, SPRE EXCEPŢIONAL! 😀

  3. Miruna spune:

    Ba eu cred că mulți bloggeri mari și-au dezvăluit de mult timp secretele, pe la fiecare conferință pe unde îi asculți. Doar că marele secret e munca și perseverența, tocmai că nu există o pastilă-minune pentru problemă nu ne place nouă, să recunoaștem cinstit. Chiar anul trecut la Webstock zicea Vali Petcu că oare de câte ori o să tot repete aceleași lucruri. Dă aceleași răspunsuri doar unor oameni diferiți. Nu există un secret, există scris, scris și iar scris.

  4. Prea multa lume vrea rezultate rapide si sfaturi pe gratis. Eu cred ca daca un om chiar este dornic sa devina un blogger de succes ar trebui sa isi asume asta si sa investeasca in cursuri care sa il ajute. Nu sa astepte sa ii dea altii reteta succesului pe tava.

    In rest, mie multe conferinte mi se par lipsite de substanta… se repeta aceleasi sfaturi goale si inutile si majoritatea vorbitorilor se feresc sa spuna lucrurilor pe nume.

    • Ce ar putea să spună? „Puneţi mâna pe muncă!”??
      După ce adună fiecare măcar 5000 de ore de practică, atunci ştie ce are de făcut.
      Până atunci, căutăm „Piatra Filosofală” sau Duhul din Lampa lui Aladdin. E şi asta o perioadă în viaţa fiecăruia. Toţi căutăm un „Sesam, deschide-te!” original. Şi (eventually…) funcţional. Dar neapărat, original!

      • Sa vina cu strategii concrete si cu sfaturi utile, nu cu generalitati fara substanta. Iar daca nu au nimic bun de spus atunci sa nu mai faca deloc conferinta.

        • De acord. Totuşi, din practica mea, rezultă că o strategie genială luată în braţe de un novice, e la fel de inutilă ca averea lui Bill Gates, când îmi vine factura la hosting; sau la domenii; sau pe la vreun colaborator; sau la gaze, iarna. Că acum vara, mi-a venit 2,70. Lei. Lei d’ăştia noi!

      • Tudor spune:

        Să vină cu exemple demne de urmat. Să ridice ștafeta sus și să e provoace pe toți să țopăim până ajungem la ea.

    • Tudor spune:

      Exact. Sunt puține conferințe unde se discută cu cărțile pe față despre situația reală a blogosferei românești. Blogosfera este plină de sfaturi despre blogging. Dacă decid să conduc câteva sute de km și să rup câteva ore din timpul familiei ca să merg la o conferință mă aștept să am parte de ceva la un nivel mai ridicat..

Postează un comentariu


Articole învecinate