Cum ar fi dacă bloggerii ar redeveni oameni?

13.09.2017

Cine a fost mai întâi? Bloggerul sau omul?

Mai sunt câteva zile până la Webstock-ul din acest an. Dacă tot mi-am dat singur foc la câteva adrese de email în ultimele săptămâni, hai să merg mai departe. Mă alătur cu brațele deschise celor care au curajul să scrie în clar despre direcția în care își doresc să meargă blogosfera.

comunitate

Eu am spus pe la începutul anului că bloggingul seamănă cu busking-ul, nu cu voluntariatul sau cu cerșetoria.

Bloggerii de afaceri fără scrupule

Dragii mei influeceri, bloggeri de mare succes cu zeci de mii de urmaritori sau doar bloggeri, dragii mei angajati din agentii, cum ar fi daca cat mai multi dintre noi am incerca sa schimbam cate ceva? Cum ar fi daca ne-am asuma toti ca suntem responsabili de ceea ce scriem, de felul in care scriem si in acelasi timp si de cei care ne citesc. Cum ar fi daca cati mai multi dintre noi am spune lucrurilor pe nume mereu, ne-am asuma de la bun inceput si am respecta un set de principii clare pe care le-am comunica si cititorilor si nu am devia de la ele, dupa cum bate vantul (a se citi, dupa ce brand ne plateste mai mult). Cum ar fi daca am incerca sa scriem prezentand mereu realitatea, fara a cosmetiza, fara a inventa povesti fantastice doar pentru a integra un brand intr-un text, cum ar fi daca cat mai multi dintre noi ne-am respecta mai mult cititorii si am incerca sa-i informam corect? bogdanadobre.ro

Cum ar fi? O să fie fumos. Depinde doar de noi, cei care punem în blogosferă omenia înaintea cleptomaniei. Până atunci va mai trece un an, doi ani, trei. Habar n-am. Ce știu este doar că balanța a început să se încline în favoarea noastră.

Pentru a micșora acest interval v-am provocat la o discuție despe Parenting la Webstock. Dorința mea a fost, printre altele, de a ne folosi de această categorie pentru a schimba anumite mentalități în tărtăcuțele celor care alocă bani pentru blogosferă. In loc să ne întâlnim prin diverse locații și să discutăm în șoaptă despre cum să facem și noi bani din bloguri, chiar dacă ținem cu dinții de propriile principii, am zis că este mai potrivit să luăm și noi loc la marea masă și să ne promovăm proiectele. Profit de această ocazie pentru a le mulțumi celor care au dat curs invitației.

Am nădejdea că bloggerii de afaceri fără scrupule vor înceta să-și mai plătească hostingul unul câte unul. Imi amintesc că primii bloggeri cleptomani se bazau pe seo. Erau obsedați de seo. Traficul provenit din motoarele de căutare era suficient de mare pentru a le asigura un venit consistent. Si într-o bună zi google a început să umble la algoritm și să le strice pilonul wp de pensie. A apărut la scurt timp, spre bucuria lor, o nouă oportunitate. Rețelele de socializare. Dominate de Facebook pe meleagurile noastre. Draft-ul a rămas identic. Vizualizări naturale și cu plată. După unii analiști Facebook a început să umble și el la algoritm. Urmează o perioadă dificilă. Cică și pilonul facebook de pensii e pe ducă. Vremea nu este de partea lor. Spre bucuria noastră. A celor care concepem proiecte bazate pe sprijinul voluntar al unor comunități.

Nu mă aștept ca ei să înțeleagă cu ușurință ce ne motivează pe noi să continuăm. Cum nu mă aștept ca o persoană lipsită de copii să înțeleagă ce se află un sufletul unui părinte a cărui copil se află în pericol. Poate bănui. Iși poate aminti o scenă dintr-un film, dintr-o carte sau dintr-un reportaj. Dar nu va putea înțelege disperarea. Nu-i va putea auzi strigătul nerostit de ajutor.

Cum ar fi dacă …? Hai să aflăm! Hai să fim noi exemplele pe care ni le-am dori să le vedem la ei! Hai să mutăm centrul de atenție în blogosferă de la bloggerii de afaceri fără scrupule la bloggerii mai mici care abia acum deprind primele trucuri ale monetizării unui blog! Hai să-i ajutăm să redevină oameni!

Comentarii

  1. Daca ne-ai spune ce inseamna om si ce inseamna blogger as putea intelege mesajul articolului tau.

    Altfel, repet ce am zis de atatea si atatea ori: ca CITITOR, caci citesc multe bloguri (inclusiv p-al tau), prefer sa citesc un blogger full-time, cu 5 articole pe zi, care experimenteaza zi de zi chestii, decat un blogger care scrie o data pe saptamana, daca-si aminteste, si o face in graba, intr-o pauza de masa lungita cu 5 minute. Serios, te-ai intrebat vreodata ce vor sa citeasca oamenii? E usor de zi ca vrei sa citesti pe unul sincer, care nu ia bani din blog. Dar pe mine de multe ori ma doare capul sa vad articole neingrijite, scrise-n graba. Sincere, dar scrise in graba. Mai bine citesc un blogger profesionist, care a scris platit fiind de o firma, dar care si-a corectat articolul de zece ori.

    • Tudor spune:

      Omul este, pentru mine, cel care n-ar trece peste omenie nici picat cu ceară. Bloggerul este o persoană care gândește pe un blog – de unul singur sau împreună cu alții, în funcție de trafic.

      O bună parte dintre bloggerii profesioniști au preluat diverse tehnici de la jurnaliști. Traficul scuză mijloacele. Ce vrea majoritatea să citească? Scandaluri sexuale. Divorțuri la vedete. Femei bătute. Copii abandonați. Mai nou – copii omorâți de proprii părinți. Ultima apocalipsă. Cu și fără greșeli gramaticale.

      Eu aștept ziua în care bloggerii cu omenie se vor ridica la nivelul tău de cititor. Eu sunt unul dintre ei. Mulțumesc că ai răbdare cu mine. Si eu îmi doresc să-mi corectez articolele de 10 ori. Timpul nu-mi permite.

      Gata. E rândul meu să duc fata la grădiniță.

      • Aici ne diferentiem.Pt mine greselile gramaticale sunt mai grave decat abordarea unui subiect „fierbinte”. Accept mai degraba sa scrii despre tzatze, dar corect gramatical, decat sa scrii ceva corect, un indemn pacifist, incorect gramatical.

        • Oana spune:

          Dar dacă articolele au şi un subiect interesant şi sunt şi scrise corect gramatical? De ce să ne mulțumim doar cu jumătăți de măsură? În plus, nu pricep de ce e mai confortabil să citeşti de 5 ori pe zi chestii scrise de acelaşi blogger, în loc să citeşti articole documentate şi de calitate, scrise mai rar.

  2. Tudor spune:

    Nu cu foarte mult timp în urmă era la modă ca bloggerii să se certe între ei de dragul creșterilor de trafic. Lumea intra, citea, își dădea cu părerea și rapoartele de trafic ieșeau cum li se cerea. Apoi îi vedeai pe la diverse evenimente ciocnind câte un pahar. Sub soare e loc pentru toată lumea, dar la agențiile de publicitate nu. De aici apar orgoliile.

Postează un comentariu


Articole învecinate