In timp ce bloggerii se tem de GDPR, televiziunile au aflat că vor avea liber la publicitate
Ce legătură există între fobia bloggerilor vizavi de GDPR și speranța de viață a posturilor de televiziune datorată publicității la liber?
Eu am recunoscut de mai multe ori că nu mă regăsesc de postura de blogger idealist. Acel blogger care respectă de bună credință toate prevederile legislative și toate recomandările etice ale blogosferei. Bloggerul trebuie să fie întotdeauna un model pozitiv – am auzit anul trecut spunând, între două cafele la un eveniment, un blogger cu ceva articole în arhivă. Se discuta binențeles despre monetizare. Ea încinge spiritele. Bloggerul trebuie să posteze un advertorial marcat cu (P) la minim 15 articole. Să nu folosească mijloace de monetizare ascunse. Să nu … Să nu … Si cu ce mai rămâne?
Acceași tendință am recunoscut-o în blogosferă săptămâna trecută. GDPR-ul nu se discută, se aplică. Dacă toți românii ar avea blog și toți bloggeri ar fi atât de serioși DNA-ul ar rămâne o instituție banală. Eu am adăugat „Politica de Confidențialitate” pe acest blog cum am considerat de cuviință.
In toată această perioadă, televiziunea – inamicul nr.1 al celor care visează la bugetele de publicitate, își vede de intersele financiare.
„Telespectatori, pregatiti-va! Incepand de anul viitor, televiziunile vor putea da publicitate din greu. Astfel, vor avea voie sa dea doua ore si 24 de minute de publicitate intre orele 6 si 18, chiar si toate o data, daca vor. Intre 18 si 24 vor putea da 72 de minute de publicitate, grupate cum doresc ei, adica si toate o data, daca vor! Iar intre miezul noptii si ora 6 dimineata nu va mai exista nicio restrictie, putand da 100% publicitate. Vi se parea ca pana acum se intrerup emisiunile si filmele prea des?” a postat Radu Herjeu, membru titular la Consiliul Naţional al Audiovizualului, pe contul său de Facebook.
Fie vorba între noi, de câțiva ani în coace, cu foarte puține excepții, pe posturile tv românești dau doar peste emisiuni și filme în reluare. Aveam în draft un articol în care vroiam să-i rog să pună la sfârșit data înregistrării. Ca la filme. Aaaa. Si să renunțe la înregistrările „în direct” cu persoane care au plecat între timp dintre noi. Zic și eu. Nici nu mai știu ce este în direct și ce nu.
Să recapitulăm. Noaptea, posturile de televiziune, în loc să difuzeze încă o dată în reluare o emisiune tânără și neliniștită vor putea difuza începând de la anu’ un calup de câteva ore de publicitate. De preferat, spoturi cât mai noi posibil ca să nu ne plictisim. Culcăm copiii, spălăm vasele, ne ștergem pantofii de praf, pornim tv-ul și deschidem în sfârșit feed-ul cu bloggeri. Pe cei pe care-i prindem că postează două advertoriale consecutive îi scoatem din listă. Puțin respect față de cititori!
Ce rău sunt în această dimineață. De fapt, ei au înțeles că cei care mai avem tv prin casă îl folosim ca obiect de decor responsabil cu un ambient plăcut și au decis să ne ajute. Cine recunoaște că se uită la tv cu tableta în mână? Cu un ochi la tv și unul pe bloguri?!? Nu cred că sunt singurul. Buun. Si ce facem noi când începe publicitatea? Citim un articol până când se termină publicitatea. Cu puțin noroc, avem timp să citim și comentariile. Mai multă publicitate la tv înseamnă trafic mai mult pe bloguri. A dat norocul peste noi. Spor la scris.
Vă recomand și articolul Cât se câștigă cu un singur blog în România în 2017? scris anul trecut. Incă mai este de actualitate.