De unde putem lua tag-uri pentru videoul încărcat pe YouTube
Acest articol este dedicat celor care știu deja ce sunt tag-urile pentru YouTube și cât de importante sunt ele pentru SEO YouTube.
Un sfat de bază pentru cei care ați pășit recent pe acest drum: nu puneți la tag pomi dacă ați postat un video doar despre copaci. Nu știți care este diferența dintre pomi și copaci? Îmi pare rău. Dacă nu știți, mai bine ștergeți video-ul respectiv și încercați să vă documentați mai bine înainte să postați următorul video.
Am preferat să încep astfel acest articol, cu riscul de a fi catalogat încă o dată arogant, deoarece am pata pusă pe cei care umblă cu ocaua mică și îmi fură din timp. Și nu sunt singurul. Fiecare e liber să facă ce rvea cu timpul său, dar dacă încerci să-mi câștigi încrederea cu unelte măsluite ies imediat. Și ca mine sunt mulți. Inclusiv micuțul AI de la YouTube. Nici el nu are o părere prea bună despre cei care postează un video despre copaci și pun pomi la tag-uri. Nu am întâlnit o mențiune oficială în această privință, dar am întâlnit-o în mai multe comunități de youtuberi. Partea cu copaci vs pomi este pentru cei care au înțeles cât de important este să te documentezi înainte să postezi ceva.
Tag-urile pentru video
De unde le putem lua?
- le scriem noi: aceasta ar trebui să fie primul gând, dar, din diverse motive, de cele mai multe ori rămâne doar la stadiul de intenție. Dacă vreți să vă îndepărtați de turmă și să ieșiți în față gândiți-vă de două ori înainte să săriți peste această etapă. Fiți curajoși! Folosiți tag-uri pe care nu le-ați mai văzut la nimeni.
- le preluăm la concurență: Se pot vedea, de exemplu, cu vidIQ – are o versiune free și una cu plată. Cauți pe YouTube videourile concurenței și preiei tag-uri din lista lor de tag-uri. Sfatul meu este să faceți o selecție, nu să preluați integral toată lista de tag-uri de la un anumit video.
- sunăm un prieten: întocmirea unei liste de tag-uri eficiente necesită timp și o anumită experiență. Cei care au trecut la un nivel superior de time management preferă să își canalizeze toate resursele către creearea de conținut nou și să externalizeze anumite părți.
- le luăm din istoricul videoului: una dintre cele mai eficiente liste de tag-uri pentru un video se află în istoricul videoului respectiv. Partea frumoasă este că se actualizează automat. Noi trebuie doar să revenim din când în când acolo și să verificăm ce mai apare nou. Unde? La expresiile care au generat vizualizări. Ce expresii au căutat și au ajuns pe videoul respectiv.
Exemplu personal
La videoul de mai sus, din lipsă de timp, la început am pus doar un singur tag. A stat așa câteva luni, perioadă în care a strâns nu număr nesemnificativ de vizualizări. Într-o dimineață am decis că este păcat de el și am decis să-i optimizez lista de tag-uri. Am folosit exclusiv ultima variantă – la o anumită perioadă am verificat în istoric lista de expresii după care era găsit și-i actualizam lista de tag-uri. De această dată, am evitat să pun prea multe tag-uri. Am preferat puține, dar cu impact maxim. Am adăugat. Am scos.
Spor la vizualizări!