Webstock 2021 din fața televizorului
Chiar dacă a fost o ediție hibrid, din motive de precauție, am ales versiunea online. M-am așezat comod în fața televizorului, mi-am luat un ceai cald și am început să-mi notez. Idei, impresii, concluzii.
Pentru mine, Webstock este principalul loc de întâlnire al celor cu bătături în buricul degetelor de la tastat. Mai există și alte evenimente dedicate celor din online, dar continui să-l consider principalul pentru că aici se pot întâlni novicii și cei cu vechime. E un fel de șezătoare, dacă-i pot spune așa. Am evitat să spun cei cu experiență pentru că nu de puține ori am observat că cei cu mai mulți clienți în portofoliu sunt predispuși să piardă contactul cu realitatea – au experiență, dar refuză să accepte faptul că experiența respectivă este depășită din mai multe puncte de vedere. Ei cred că știu tot, dar refuză să accepte faptul că îi cam depășește ritmul în care se actualizează acum informațiile esențiale.
Al doilea motiv pentru care am toată stima și respectul pentru acest eveniment este faptul că fac ce fac și la fiecare ediție reușesc să le transmită discret un mesaj celor din sală. Mă rog, celor care-i urmăresc – online sau offline. Cele mai eficiente rezultate le au echipele mari, cu membri specializați pe diverse bucățele imposibil de înțeles de alți membri. Petrec zile în șir în fața monitoarelor făcând fel și fel de simulări, analizează rapoarte în cele mai mici detalii, își optimizează propriile unelte, trag linie și încep un alt proiect. Dar, în spatele acestor realizări sunt niște persoane care au uitat cum e să fii om. Se lasă atrași de optimizarea unor metrici și neglijează o latură extrem de importantă. Ce face Webstock? Îi ademenește în primele locuri, îi lasă să-ți etaleze constrângerile și apoi le arată cât de împăcat cu propria persoană poate fi cineva care respectă cu adevărat natura. Nu vorbim de poza de grup făcută la ultima colectare de deșeuri, ci de (poate) retragerea dintr-o astfel de echipă pentru a se putea bucura în fiecare dimineață de un răsărit de soare fără blocuri. Unii înțeleg, alții nu. Exact ca-n poveștile pentru copii neînțelese de unii părinți.
Creativitate. Adaptare. Omenie. Credibiilitate
Indiferent din ce parte începe discuția despre un proiect online de succes, ea tot trece prin stația Credibilitate. Pe la început. Pe la sfârșit. Ce anume îi determină pe turiști să coboare în stația respectivă? A se citi – ce anume îi determină pe cei vizați să dea curs acțiunii promovate? Răspunsul se bazează în egală măsură pe creativitate, adaptare și omenie.
Poate până la anul reușesc și eu să readuc proiectul Ana Creative Play pe drumul trasat la început și să prind curaj să-l înscriu.