Adevăratul trafic al unei blogosfere se măsoara în offline

15 iul. 2016

Incerc să înțeleg de ce noul val de bloggeri urmează orbește sfaturi învechite despre blogosferă.

Chiar dacă au trecut câțiva ani de când discutăm despre blogosferă și pe meleagurile noastre, foarte puțini dintre cei autointitulați bloggeri au înțeles faptul că adevărata blogosferă este o formă modernă de comunicare la nivelul oamenilor de rând. Blogosferă nu înseamnă agenție de presă, instituție sau departament de marketing al unor corporații. In blogosferă întâlnim persoane care scriu pentru alte persoane. Fiecare scrie cum poate. Unii mai bine, alții mai puțin bine. De ce scriu? Pentru bani? Pentru produse? Pentru invitații? Pentru asta credeți voi că scriu bloggerii sau pentru asta ați citit cel mai des că scriu bloggerii?

Problema noastră, a bloggerilor, este că nu avem curajul să recunoaștem faptul că blogosfera se măsoară în offline.

Blogosfera înseamnă educație și rodul ei trebuie să se vadă afară și nu în cine mai știe ce raport de trafic. Dacă unul dintre voi are o ideea genială și scrie despre cum un cetățean poate planta un copac într-un parc (fără autorizație, riscați să luați amendă) și nu se plantează nici măcar un copac nu mă interesează câte zeci de mii de vizualizări a înregistrat articolul, câte comentarii a generat, câte distribuiri a obținut pe rețelele de socializare sau câte agenții au preluat știrea fără să menționeze autorul. Nu-mi pasă. Ideea respectivă a generat doar trafic online și noi respirăm împreună offline.

blogosfera

Se discută despre nișe în blogosferă. Alegeți o nișă și priviți în jurul vostru. Eu am pata pusă pe cea tech. Toată lumea se pricepe acum la tech. Maratonul copy paste. Cine traduce primul e indexat mai bine. Asta e. Hai să privim în offline. Predomină smartphoneuri de ultimă generație folosite exclusiv pe post de telefon. Aplicații? IoT? In grupuri restrânse. Le regăsim inclusiv la elevii ieșiți la joacă în parc. Bieții de ei nici nu mai știu cum să-l țină când se dau în leagăn. Priviți tinerii la terasă. Doi vorbesc și 10 stau pe Facebook. Sau turiștii. Doar pensionarii mai admiră monumentele istorice. Ceilalți își fac selfi. Ce face blogosfera tech? Vânează subiecte generatoare de trafic online.

Dacă tot am început, hai să merg până la capăt. Cei mai cunoscuți bloggeri români sunt persoane care au ceva vechime pe statul de plată în departamente de marketing sau social media. Sincer, mă așteptam ca blogosfera noastră să țopăie precum un ied pe câmpii. De la cel mai mare la cel mai mic. Si să observ efectele pozitive aferente în offline.

Continuați să scrieți despre speranțe. Va veni și ziua în care se vor împlini.

Deocamdată, putem discuta despre bloggeri care au stat de câteva ori la aceeași masă în offline și despre proiecte umanitare în care s-au implicat. Chiar dacă glasul lor e mai puțin auzit în social media românească, sămânța a fost deja sădită. Si va continua să se dezvolte.

Articole recente

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Ieri: Social media este inutilă. Azi: Manipularea și dezinformarea este evidentă. Străbunii noștri aveau o vorbă. Fă-ți iarna car și vara sanie! Dacă nu puteai…