Cât se câștigă cu un singur blog în România în 2017

21 feb. 2017

Vrei să înveți cum să câștigi și tu la fel de mult cu un singur blog în România?

Cât se câștigă cu un singur blog în România în 2017

Suntem în 2017. Am și uitat când a fost postat primul articol despre cât se poate câștiga dintr-un blog în România. Intre timp au apărut metode noi de monetizare, internetul a ajuns și la sate, rețelele de socializare sunt pe val și ne oferă modalități optimizate de distribuire, google translate are din ce în ce mai puține erori de traducere, bugetele pentru publicitate online sunt în creștere, posibilitățile de editare sunt ideale. Nici nu visam în urmă cu câțiva ani că vom putea ajunge să avem atâtea beneficii de pe urma unui singur blog scris în română.

Înainte să vă spun cât se câștigă în 2017 dintr-un blog, hai să trecem în revistă câteva reușite ale blogosferei românești.

Toate blogurile dispun de o themă responsive

Avem bloguri care se pot citi între două semafoare și bloguri la care ai nevoi de creion și coala de scris pentru a înțelege mesajul. Toate au ceva în comun – pot fi vizualizate corect de pe toate monitoarele: pc, laptop, tv, smartphone, tablete. Existența unei theme responsive este o primă confirmare a bunelor intenții ale unui blogger începător. Din câte am înțeles, în prezent se află în lucru un nou stil bazat pe obiecte ce pot fi corelate în realitatea virtuală.

Toate blogurile folosesc theme traduse integral în limba română

Câte bloguri, atâtea theme. Fie ele și traduse. Integral. Unde mai vedeți voi acum „read more” în blogosfera românească? Sau „Recent Posts”? Sau „Recent Comments” Sau „Leave a Comment”? Nicăieri. Si știți de ce? Pentru că suntem bloggeri români. Scriem în română cu diacritice. Deocamdată, mai scriem și cu greșeli gramaticale. Norocul nostru că ne-au mai crescut copiii și i-am făcut corectori. Apropo, să nu le spuneți că noi scriem după ureche și mai puțin după reguli. Am făcut și noi ce ne-a stat în putință. Da’ măcar am stârpit „read more” din blogosfera românească. Pentru totdeauna.

Toate blogurile dispun de categorii alese cu maximă responsabilitate

Categoriile unui blog. Bietele de ele. Mă refer la bloggerițele de fashion. Au avut mult de furcă cu ceilalți bloggeri, în special cu cei tech cu capul îmbibat în sf-uri, până când i-au convins că lenjeria intimă nu se pune niciodată în același sertar cu tricourile. Chiloții la chiloți. Tricourile la tricouri. Sosetele la șosete. Si cu ochii închiși trebuie să putem găsi o pereche nouă de chiloți. Cum ar fi să vă sunăm și să vă invităm acum la o petrecere și voi să începeți să căutați un tricou curat printre chiloți? Până la urmă au înțeles. Acum fiecare blog are câte o categorie pentru fiecare nișă.

Toate blogurile au o adresă de feed RSS activă și configurată corect

Suntem în 2017. Feed-ul RSS este la putere. De regulă, adresa unui feed RSS este de forma domeniu.ro/feed pentru tot domeniul sau domeniu.ro/categorie/feed pentru o singură categorie. Mai greu, dar până la urmă au înțeles toți bloggerii cât de important este ca acestă adresă să fie activă și configurată corect. Au circulat mai multe modalități de verificare. Cea mai simplă este la îndemâna fiecărui blogger – se adaugă într-un sidebar widget-ul standard rss. Dacă apar ultimele articole postate pe blog însemna că totul este ok. Acum este ok la toți. Surprinzător, celebrele link-uri afișate în blogroll au fost înlocuite rapid cu feed-uri rss. Titlul unui blog poate că nu-mi spune nimic, dar titlul unui articol mă poate convinge să dau click pe el.

Toate blogurile au activată modalitatea de aprobare automată a comentariilor

Imediat după ce rețelele de socializare au trecut de la vorbe la fapte, numărul de comentarii postate în blogosferă a înregistrat o scădere semnificativă. A fost o perioadă tristă în care nici bloggerii nu mai postau pe bloguri. Se zvonea, pe bună dreptate spuneau unii dintre ei, că modalitățile de afișare a comentariilor pe bloguri ar trebui îmbunătățit. Bine, bine, spuneau ceilalți – dar de ce țineți morțiș să aprobați manual fiecare comentariu? De ce vă este teamă să lăsați comentariile la liber? Cu botul uns, cu slănina în pod și cu banii pe slană nu merge. Așa că au decis într-o bună zi, după un blogmeet instant, să adopte cu toții modalitatea de aprobare automată a comentariilor postate cu condiția să fie aprobat manual anterior un comentariu postat cu același nume și adresă de email. Cu această ocazie și-au actualizat și pozele adăugate la gravatar. Aaaa, tot atunci au stabilit ca atunci când un blogegr citește integral un articol postat pe un blog să-i lase un semn. Să scrie un comentariu. Scurt, lung, după posibilități. Dar să lase ceva în schimb dacă tot a considerat că acel articol a meritat să fie citit integral.

Toate blogurile au renunțat la căsuțele pop up cu invitații

A fost o perioadă când inclusiv bloggerii cu microfoane la rever erau dispuși să accepte orice compromis pentru a mai strânge o adresă de email la newsletter sau un prieten, fie el și fictiv, pe rețelele de socializare. Cititorii fideli erau nevoiți să închidă aceste ferestre ori de câte ori reveneau pe blogurile respective. Până într-o zi când au spus că nu mai rezistă. Ori renunță la ele, ori fac și ei ce au făcut părinții lor. Si au renunțat. Cititorul are întotdeauna dreptate.

Toate blogurile au renunțat la butoanele de share care acoperă spațiul de text

Modalitățile de afișare ale butoanelor de share au fost atent urmărite pe toate device-urile posibile și imposibile. La un momendat a existat inclusiv un grup pe Facebok unde bloggerii se avertizau reciproc dacă sesizau o eroare de vizualizare la un coleg de breaslă. Chiar dacă pe pc se vedea ok, pe smartphone-uri apăreau probleme – butoanele de share se suprapuneau peste coloana de text și împiedicau lectura articolelor.

Cât se câștigă cu un singur blog în România în 2017

Cât se câștigă?!?!?! Mult, dle, Mult. Tu poți câștiga și mai mult dacă ții seama de ce am spus mai sus.

Articole recente

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Ieri: Social media este inutilă. Azi: Manipularea și dezinformarea este evidentă. Străbunii noștri aveau o vorbă. Fă-ți iarna car și vara sanie! Dacă nu puteai…