De ce 92% dintre românii care cumpără online preferă să plătească ramburs

7 apr. 2016

92% dintre românii care cumpără online preferă să plătească ramburs, iar 60% plătesc și cu cardul bancar. Comparativ, în Marea Britanie doar 5% dintre cetățeni preferă să plătească la livrare.

Educația, de când e lumea, se face în două direcții. O dată de jos în sus. Si o dată de sus în jos. Jos sunt cetățenii, oamenii de rând. Sus este leaderul, conducătorul, formatorul de opinii. Educația de jos în sus se face în mod natural la nivel de individ, familie sau comunitate. Educația de sus în jos se face, de regulă, prin constrângeri mai mult sau mai puțin evidente.

Această clasificare principală este valabilă și în cazul educației financiare a românilor. Avem pe de o parte o educație de jos în sus de lungă durată bazată pe o lipsă de încredere și cu un scop unic – cel de supravețuire. Si o educație de sus în jos care protejează dorința unor grupuri de interese de a limita profitul doar la câteva nivele de la vârf. Oamenii de rând sunt captivi între cele două tipuri de educație.

Cum am ajuns în această situație este un subiect mai complex. Suntem pe ultimul loc la educație financiară, la mare distanță de Albania și Bulgaria, conform Băncii Mondiale. Am înțeles că până și DNA-ul se miră de ce adaugă la dosare.

plata ramburs comert online

Asta e România 2016. Tara în care 92% dintre cetățenii care cumpără online preferă să plătească ramburs, iar 60% plătesc și cu cardul bancar – conform celor prezentate în prima zi a ecomTEAM din acest an de către Guillaume Guerrin, manager al departamentului de cercetare online și mobile al IPSOS pentru zona Europa & Comunitatea Statelor Independente. Comparativ, în Marea Britanie doar 5% dintre cetățeni preferă să plătească la livrare (sursa: wall-street.ro)

Acum vă rog să revenim la ce am spus în primul paragraf. La cel în care am spus că educația se face de jos în sus și de sus în jos. De ce preferăm să plătim cu plata ramburs? Din spirit de turmă, comoditate sau din lipsă de încredere? Eu unul plătesc prin banking doar pe 2 – 3 magazine online. In rest, la ramburs. De ce? Din lipsă de încredere.

Ați văzut o campanie publicitară prin care să se promoveze plata cu cardul la un magazin online?

Bun. Noi, oamenii de rând, avem o educație financiară mai precară. Dar ei, cei care au magazine online, care plătesc taxe și impozite, care au departamente de marketing ce fac pentru a ne învăța care sunt avantajele plăților cu cardul? In loc să se plângă de numărul ridicat de comenzi neridicate de la curier, nu ar fi mai bine să ofere o reducere celor care plătesc anticipat cu cardul?

Totul se bazează pe încredere. Ce au făcut ca să am încredere în ei? Eu sunt client. Ei sunt vânzători. Dacă vor să le plătesc online anticipat este în sarcina lor să-mi deschidă ochii. Să vină și să-mi spună că dacă procedez așa și așa voi păstra în cont atâția lei. Măcar să-mi pună în colet un produs cadou pentru că am avut încredere în ei și le-am plătit înainte. Ceva. Să văd că le pasă. Să văd că fac diferența între cei care le plătesc anticipat (a se citi – le oferă garanția că produsul va fi ridicat) și cei care optează pentru plata ramburs (a se citi – își rezervă dreptul de a nu primi coletul de la curier). Repet – banii sunt la mine. Si ei îi vor direct în cont. Fără riscuri.

Articole recente

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Ieri: Social media este inutilă. Azi: Manipularea și dezinformarea este evidentă. Străbunii noștri aveau o vorbă. Fă-ți iarna car și vara sanie! Dacă nu puteai…