De ce unii bloggeri se feresc de multinaționale și de advertoriale ieftine

9 nov. 2018

În mod cert ați participat și voi cel puțin o singură dată la o discuție despre vina multinaționalelor pentru starea jalnică în care am ajuns. Pe de altă parte, câți dintre voi aveți curajul să postați advertoriale ieftine?

multinationale

De ce am ajuns să avem o părere proastă despre multinaționale?

Pentru că nouă nu prea ne convine când vine cineva la noi și începe să emită pretenții vizavi de responsabilitate. Mai ales atunci când nu „ne iese” și nouă nimic. Dacă ne iese, ne prefacem că nu am văzut anumite detalii care le permit să-și urmeze scopurile. Spuneți-i cum vreți. Eu îi spun complicitate. Știi, dar preferi să nu știi. Timpul trece, leafa se virează, pensia specială se apropie la tinerețe.

Nu ne convine nici când începem să le dibuim viziunea pe termen lung. Noi preferăm fișa zilnică de supravețuire. Acea fișă lipsită de sarcini. Fără obligații. Fără sincronizare. Fără termene limită de execuție. Dacă se poate și fără prezență ar fi și mai bine.

Dar nu ne convine nici când un producător local își încetează activitatea. Bietul de el. Nu a avut loc de multinaționalele care au acaparat toată piața.

Mai nou, nu ne place nici pentru că selectează oameni din țară, îi specializează la locul de muncă și apoi îi trimite la filialele din alte țări.

De ce ne ferim de advertorialele ieftine?

Ne ferim de ele pentru că, în primul și primul rând, nu dă bine alături cu cele plătite de multinaționale. Cum poți să pui alături un produs aflat la început de drum cu unul cu experiență peste mări și țări? Nu merge. E ca și cum ai pune pe acceași masă un pahar cu whisky din porumb alături de un țoi cu palincă din prune.

Nici din punct de vedere seo nu este indicat. Prezența unui link către un website cu o calitate redusă poate avea urmări neplăcute. Dacă mai are și un istoric online haotic chiar că ne-am dat foc la valiză.

Nu mai suntem pișcotari. Acum suntem bloggeri. Vrem doar advertoriale atent selectate. De preferat, advertoriale care vin la pachet cu produse în test sau cadou, invitații la diverse evenimente interne sau externe, cu alte contracte adiacente de prestări servicii.

Concluzie

La mine unul cele două concluzii se cam bat cap în cap. Pe de o parte, ne exprimăm sprijinul pentru cei mai mici de buget, dar alegem colaborarea exclusivă cu cei ce dispun de bugete mai mari de publicitate în mediul online.

Rog a se face clar diferența dintre cei mai mici de buget și cei mai mici de îngeri. A sprijini o activitate mai mică nu înseamnă a susține prostia omenească. Nu am înțeles și nici nu cred că voi putea înțelege vreodată cum poate o firmă care angajează foarte des doar persoane lipsite de experiență să ofere servicii la un nivel ridicat de profesionalism.

Aștept generația care va conștientiza faptul că adevărata putere stă în mâinele ei, a comunității, și ne vom comporta ca atare. Atât timp cât și noi una zicem și alta facem și ei vor proceda la fel. Doar că la un nivel mult mai ridicat și cu efecte pe un termen mai lung.

Articole recente

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Ieri: Social media este inutilă. Azi: Manipularea și dezinformarea este evidentă. Străbunii noștri aveau o vorbă. Fă-ți iarna car și vara sanie! Dacă nu puteai…