Google Analytics este precum cântarul de lângă papuci

01.05.2017

Ce este Google Analytics? Si dacă vă spun inclusiv ce are în plus versiunea cu plată față de versiunea gratuită ce veți face?

In timp ce lecturam articolele postate în urma celei de a VI-a ediții Digital Parents Talks mă gândeam în ce proporție cei din sală folosesc rapoartele google pentru a-i analiza pe cei care le accesează blogurile și câți pentru a-și optimiza blogurile. De exemplu, una este să vă uitați doar la numărul de vizitatori și regiunea din care aceștia provin și alta să urmăriți paginile de intrare și timpul de vizualizare al acestora.

A urmări doar traficul este ca și cum ați urmări pe cântar doar numărul de kg. Dar cantitatea de apă și grăsime din organism nu vă interesează? Ce părere aveți despre cântarele smart? Cu toții folosim cântarul. Smart sau clasic. Deosebirile încep cu informațiile la care suntem atenți și continuă cu atitudinea noastră vizavi de ele.

google analytics

In momentul în care ne uităm pe cântar uităm de tot efortul depus în sălile de sport, pe biclete, cu sapă în grădină și de toate frustrările lăsate în urmă de prăjiturile uitate pe farfurii. Toată atenția noastră se focusează pe rezultate. Pe grafice. Pe metrici, mai mult sau mai puțin înțeleși. Drumul până acolo se uită. Google Analytics este matematică. Doar ce este înainte de ultimul egal contează. Restul este trecut. A fost. Se uită. Oare? Chiar se uită? Nu cumva greșim permițând uitarea lui?

Să presupunem că ați înțeles toate rapoartele Google Analytics. Ce faceți acum? Așteptați să mai treacă o săptămână și reveniți să vă uitați la ce mai apare nou? Pun pariu pe ce vreți voi că kg revin înapoi în câteva zile. Ca să vă mențineți sănătatea trebuie să vă continuați programul de ativități fizice și să vă axați exact pe exercițiile de care organismul vostru are nevoie.

Eu am ajuns la concluzia că cei mai mulți bloggeri abandonează la scurt timp după ce acceptă că nu există trafic fără muncă.

Ce trebuie făcut ca un blog să aibă succes nu mai este de câțiva ani un secret pentru nimeni. Nu mai sunt secrete. Cine vrea trafic pe blog trebuie să facă aia, aia și ailaltă. Se știe. Si, cu toate acestea, de ce nu avem și noi mai multe bloguri de top? Dintr-un motiv foarte simplu. Cunoscut și el. Un blogger de top are nevoie de colaboare cu un alt blogger de top. Si prin colaborare nu înțeleg doar recomandare la o campanie și câteva proiecte comune. Prin colaboare se înțelege inclusiv existența unor planuri editoriale care se suprapun pe ici pe colo. Orgolii.

Din păcate, încă mai întâlnesc bloggeri la început de drum lipsiți de prieteni care vor să mute munții din loc peste noapte. Iși comandă un bax de energizante, câteva tastaturi, un set de acumulatori pentru mouse și se apucă de blogging. Făt Frumos 2.0. Blogul crește într-o zi cât altele în trei. Stie ce are de făcut. Si într-o noapte dispare. Efortul depus este prea mare.

Bun. Si atunci cum se explică faptul că unii rezistă? Ei cum pot? Simplu. Nici asta nu este un secret. Ei au ținut efortul la distanță. Tot ceea ce fac o fac din pasiune împletită cu responsabilitate. Ei au prieteni. Fac parte din comunități online și offline. Ei comunică. Intre ei și cu necunoscuți. Poate că uneori este prea obositor să răspundă la zeci sau sute de mesaje sau comentarii, dar tocmai în spatele acestor răspunsuri se află succesul lor.

La ce îi mai ajută Google Analytics pe cei care au dispărut peste noapte? La nimic. La ce îi ajută pe cei din top? La fiecare pas.

Forța unei comunități online de bloggeri

Ce îmi doresc să rețineți din acest articol este faptul că în rapoartele Google Analytics există un prag peste care nu puteți trece fără sprijinul unei comunități online cu legături trainice în offline, indiferent de tot ceea ce vă trece prin tărtăcuțe. În această lume există o vorbă „spune-mi unde vrei să ajungi, în cât timp și cu ce resurse”. In funcție de răspuns se oferă soluții. Cu cât perioada de timp este mai mică cu atât propunerile sunt mai oportuniste și rezultatele mai instabile. Cu o execepție. Când prietenii pot genera propriul val. Cu link-uri, cu share-uri (nu like-uri), cu comentarii, cu poze. Cu toate mijloacele disponibile.

google analytics

De ce v-aș ajuta? De ce mi-aș rupe câteva secunde sau minute pentru a scrie încă un comentariu? De aș recomanda un articol pe care mi-aș fi dorit să-l scriu eu? De ce v-aș ajuta pe voi să vă creșteți traficul, când eu nu mai reușesc să finalizez niciun articol premium în digital parenting? Nu de alta, dar apoi vine fata de la agenție și-mi spune că eu scriu prea rar spre deosebire de x-leasca care postează zilnic și adună zeci de comentarii. De ce v-aș ajuta să fiți mai buni decât mine? De ce? Pentru că într-o bună zi voi avea la rândul meu nevoie de ajutorul vostru. Si mai există un motiv. O să vi-l spun când îi va veni timpul.

Până atunci, luați câte un link de la mine, toate / toți cei care ați scris despre ce v-a învățat Bogdan Zaharia, de la OK Institute, despre Google Analytics:

Scoala de blogging despre parinti
Google Analytics ”for dummies” dezvăluie secretele mămicii blogger
Cifre versus calitate în blogging. Cine câștigă bătălia
Digital Parents Talks – Scoala de blogging
Google Analytics și o scrisoare
Despre Sfântul Google la #DigitalParentsTalks
Eveniment Digital Parents Talks – Analytics. Google Analytics
Google Analytics, cifrele care cuceresc agențiile dar care nu știu ce este ală suflet (preferatul meu)
Ananalyticsul
Școala de blogging pentru părinți

Comentarii

  1. Eu mi-am dat seama de un singur lucru legat de conținut în general și de blogging în particular: poți avea cel mai the best articol din toate punctele de vedere imaginabile dar dacă nu are susținere publică este în zadar.

    De exemplu poți scrie un articol despre ploaie ca fenomen meteorologic: fără cusur din punct de vedere gramatical și literar, documentat cu menționarea surselor, cu studii de caz completate de păreri personale, statistici privind distribuția precipitațiilor pe zone geografice, anotimpuri etc. Practic un articol complet și complex la care însă mai există loc de adăugiri, completări și confirmări…

    Dacă articolul de mai sus nu are parte de susținere publică tot efortul depus pălește în fața unuia care scrie doar o propoziție „Afară plouă” și cei care citesc această frază vin și completează enunțul.

    Așa că suntem într-un cerc vicios… din care eu nu văd posibilități de a ieși. Culmea este că toată lumea e bună în a da sfaturi…

    La mine articolele muncite mi-au adus fix nimic, pe când cele făcute la mișto au dat rezultate fenomenale.

    Uite un studiu de necaz de acum 4 ani: articolul inițial Ce inseamna puhoi și rezultatele Experiment puhoi

    • Tudor spune:

      Stii care este cea mai mare frustrare a unui blogger? Sa scrie despre o nisa si sa vada pe primele pozitii in Google Analytics expresii care nu au nici-o legatura cu nisa respectiva – din advertoriale, comentarii etc.

      • Ce-a mai mare frustrare a mea, nu ca blogger, este că în România „keyword stuffing” încă mai dă roade. Și ai dreptate, se afișează pe prima pagină niște rezultate că uneori îți vine să te duci unde vezi cu ochii.

  2. DaddyCool spune:

    Ca în mai toate domeniile, în spatele fiecărui „apărut peste noapte” stau cel puțin 10 ani de muncă înainte. :))

Postează un comentariu


Articole învecinate