Rochii de seară în campaniile promoționale online românești
Deși este o concurență acerbă în comerțul online românesc cu rochii de seară, campaniile promoționale lasă de dorit
In teorie, scopul unei campanii promoționale este promovarea unui brand sau obținerea unor date de contact și se bazează pe vânzarea unor produse de calitate superioară cu o reducere semnificativă a prețului. In practică, unicul scop al campaniilor promoționale a început să fie lichidarea stocului la un preț cât mai mare. Așa se face că percepția consumatorilor vizavi de aceste campanii a suferit modificări în ultima perioadă. Contrar creșterilor de vânzări raportate la sfârșitul unor campanii promoționale, individuale sau colective, consumatorii digitali au început să-și piardă încrederea în calitatea produselor comercializate în timpul acestora.
Noi, cumpărătorii, vrem ieftin și bun
Dezamăgirea unor clienți vizavi de vânzarea unui produs cu o reducere apropiată de cea cu care a fost mărit prețul cu puțin timp înainte de începerea promoției a lăsat urme adânci. Datorită lor am ajuns să fim sceptici chiar și atunci când întâlnim un comerciant de bună credință. Este ca’n povestea cu vine lupul, vine lupul. Din acest motiv, cei care concep o campanie promoțională în România trebuie să țină cont de aceste frustrări acumulate în timp și să găsească cea mai bună cale de a ne confirma contrariul. Ei trebuie să accepte faptul că noi nu dorim să ne cumpărăm bunuri slab calitative la prețuri cât mai mici, ci bunuri de o calitate ridicată la un preț cu o reducere cât mai mare. In asta constau adevăratele campanii promoțiile.
De exemplu, dacă ne uităm pe o listă cu rochii de seară pe myieftin.ro, aflate în diverse campanii promoționale, vedem că nici una dintre ele nu face referire la calitatea produselor aflate în promoție. Domină bannerele care conțin doar o fotografie, un brand mai mult sau puțin cunoscut și un preț de vânzare cât mai mic. Conținutul acestor bannere mă trimite cu gândul la perioada în care românii se înghesuiau să-și cumpere autoturisme secondhand aduse din Germania … cu tabla ceruită. Starea motorului și kilometrii reali nu interesa pe nimeni. Tabla, dle. Tabla să fie bună. Ei bine, acei cumpărători aproape că au dispărut.
Ce încredere pot să am într-un magazin online care își promovează produsele cu cel mai mic preț? A nu se confunda cel mai mic preț cu ieftin.
Aș prefera ca cei care concep o campanie promoțională în mediul online să empatizeze mai întâi cu nevoile reale ale consumatorilor digitali.
Conform studiilor efectuate în domeniul comerțului online de fashion, principalul motiv pentru care unele doamne și domnișoare îl evită este că nu pot verifica materialul din care sunt confecționate produsele. In schimb, comerțul online oferă o diversitate de modele și posibilitatea de retur.
Pe aceste atuu-uri ar trebui să se bazeze și campaniile promoționale cu rochii de seară. In loc să-și configureze în magazinele online o categorie cu produse de care vor să scape, sfatul meu este să scoată periodic la vânzare, într-o perioadă limitată de timp, câteva modele dintr-un anumit material, la un preț cu o reducere maximă.
Totodată, aș prefera să întâlnesc și la noi campanii cu card cadou între magazine partenere. De exemplu, la fiecare rochie de seară achitată din contul soțului să aloce și un card cadou la un magazin de vinuri.