Un vizionar online la Webstock 2016

03.10.2016

Ce simt dupa ce am revenit de la Webstock 2016? Incredere. Pentru că am început să discutăm despre așteptări și decalaje.

Cine vrea să fie vizionar online? Hai că nu e greu! Este nevoie doar de puțină voință pentru a recunoaște adevărul. Oricum îl stiți. Ce mai aveți de făcut este doar să-l recunoașteți.

webstock 2016

Hai să luăm o comunitate online formată doar din conturi ai multiple. Iși distribuie reciproc mesajele. Mai comentează din când în când. Propoziții scurte. Intr-o dimineață, la o oră când statistic toți sunt activi, apare un mesaj publicitar plătit. O firmă vinde un produs. Sau un serviciu. Contează mai puțin dacă este serviciu sau produs. Vinde ceva. In doar câteva minute apar mii de distribuiri și sute de comentarii. Succesul este garantat. Cine vrea să fie vizionar online să răspundă la următoarea întrebare: cine cumpără? Cineva trebuie să cumpere. Cineva din altă comunitate? Si dacă și acea comunitate e la fel ca prima? Cine ridică mâna sus?

Mediul online este un câmp de bătălie. Ca să putem câștiga o bătălie avem nevoie de un strateg militar, de oșteni și de armament. La avansați aș mai adăuga natura și norocul. Buun. Cine vrea să facă parte din prima linie de arcași atacată de un roi de drone? Cine se oferă? Căutăm voluntari. Oferim vouchere și transport gratuit.

Ambele exemple au fost culese în timpul pauzei de cafea. Mai am câteva, dar le păstrez pentru zile fără inspirație. Asta e. Trebuie să mă scot și eu într-un fel. Nici ulciorul online nu merge de multe ori la apă. Scuze, la rapoarte.

Fac o excepție. Vă mai dau un exemplu. Pentru prima dată am auzit comparându-se mediul online cu o horă. Toți dansatorii urmează același ritm. Toți. De la producător până la cumpărător. Dacă unul pierde ritmul cei de lângă el îl ajută imediat. Îi impune ritmul horei. Nu-l dă afară. Hora e horă. Dar și cel care a dat cu stângu’ în dreptu’ are obligația de a-și recunoaște vina.

Printre cei prezenți la ediția Webstock din acest an au fost destui care au avut curajul să recunoască realitatea. Ea este așa cum este și dorim să o îmbunătățim. Dincolo de monitoarele noastre, pe care rulăm infografice și idei motivaționale preluate de la Webstock, există o lume care are nevoie de ajutorul nostru.

Acestea fiind spuse, vă invit să dați play.

Inregistrări Webstock 2016

Conferința Webstock 2016

Conferința Webstock 2016. TRACK – BLOGGING: How to grow your blog & How to vlog

Conferința Webstock 2016. TRACK – SOCIAL MEDIA: New Social Media & New Ideas for marketers

Conferința Webstock 2016. TRACK – ONLINE: Lessons of Innovation & Online Communication Trends

Webstock Awards 2016

Webstock 2016 a fost un eveniment organizat de Evensys și Vodafone, în parteneriat cu Bitdefender, HP, Coca-Cola, McDonald’s, Raiffeisen Bank, LG, Staropramen și Siviero Maria.

Comentarii

  1. Bogdan Epureanu spune:

    Cred ca principala problema in online a ajuns ca toata lumea a ajuns sa se concentreze mai mult pe cantitate si mai putin pe calitate, mai mult pe tot felul de statistici, care mai de care mai putin relevante, si mai putin pe lucrurile care conteaza cu adevarat. De la pustoaicele de liceu care isi fac cont de Facebook si numara likeurile pe care le primesc la fotografiile pe care le posteaza acolo si pana la publisherii seriosi care urmaresc tot felul de indicatori cu ajutorul unor sisteme avansate de tracking toata lumea pare sa fie obsedata de cifre.

    Si aici e diferenta pa care o simt intre online si offline si care m-a facut pentru o perioada lunga de timp sa ma rup de acest mediu virtual – in offline, lumea inca mai are timp de discutii in doi, in trei, in patru, inca exista oameni carora sa le pese de tine ca persoana, de parerea ta personala, pe cand in on-line senzatia pe care o am e ca toti creatorii de content scriu doar pentru „mase” si sunt interesati de reactia acestora doar la modul „aggregate”.

  2. Bogdan Epureanu spune:

    As vrea sa pot sa-ti impartasesc optimismul, dar, din pacate, nu pot face asta pentru ca in astia 15 ani de cand lucrez in online am vazut multe, iar, in marea majoritate a cazurilor, cifrele respective chiar nu sunt fictive si au o traducere imediata in $$$.

    Sigur, sunt de acord cu tine ca ar fi mult mai de apreciat o gandire pe termen lung, concentrata pe calitate, pe intreactiunea reala, pe construirea unui brand, dar, cine e dispus sau isi permite sa sacrifice rezultatele concrete de azi pentru un vis frumos maine?

    Din pacate mult prea putini si, la cum vad eu lucrurile, din ce in ce mai putini… dar, oricum, sper sincer ca eu sa gresesc si tu sa ai dreptate, iar trendul sa fiue intr-adevar unul pozivit.

  3. Tudor spune:

    Nu esti singurul care a sesizat aceasta tendinta. Din fericire, cei care baga bani in promovare online au inteles rapid ca cifrele fictive nu ii ajuta cu nimic si au inceput sa puna intrebari. Ei vor cifre reale la preturi adecvate lor. Mai sunt cei care au inteles ca taiatul frunzelor la pisicile de pe Facebook nu le achita facturile, nu pregateste mancare, nu schimba scutecul la copii, nu face curatenie, nu termina temele si au inceput sa fie mai cumpatati. Pe scurt, am inceput sa capatam experienta. Unii au invatat mai repede, altii mai incet. Altii inca mai invata.

Postează un comentariu


Articole învecinate