Bannere publicitare – 15 secrete cu care le puteți crește rata de conversie
Incepând de ieri, indiferent cât de bun mi se va părea un articol, voi refuza să-l distribui dacă este postat pe un site cu prea multe bannere publicitare.
Sătul de discuțiile lipsite de curaj despre stadiul publicității pe bannere online în țărișoara noastră, aseară mi s-a pus pata și am decis să nu mai fiu părtaș la promovarea unor site-uri / blog-uri online care-mi recomandă să închid fel și fel de ferestre pop-up, să-mi mut privirea stânga dreapta printre bannere mai ceva ca la poligonul auto. Recunosc, când am mai dat peste un articol de calitate, fie el și inspirat (ca să nu spun tradus) de pe un site extern menționat ca sursă, am dus vorba mai departe pe Facebook. Inclusiv atunci când mi-aș fi dorit să-l fi scris eu mai întâi. Asta e. Omu’ a fost mai rapid decât mine. Bravo lui. Merită laude și sprijin.
Ei bine, stop. Gata. Incetez. Celor pentru care 1 + 1 + 1 + 1 + 1 > 2 + 2 + 1 le urez baftă și promit să dau close cât mai repede. Nu mă mai regăsesc de mulți ani în partea stângă. Acolo este doar iluzii și muncă în folosul comunității cu vacanțe lungi și dese. In dreapta este mai confortabil. Ai mai mult timp pentru familie și bani pentru concedii.
Am luat această decizie pentru că vor continua să folosească tehnici lipsite de omenie doar cât vor fi profitabile financiar. Puțin le pasă de disconfortul celor care le trec www-ul. In schimb, dacă traficul le intră în picaj vor sări cu siguranță peste un păhărel şi vor gândi lucizi câteva secunde. De la ei am învățat să comunic direct și precis. Asta și fac acum. Gaaaataaa! Vreți să vă trec www-ul și să vă mai și recomand? Respectați-i pe cei ca mine și încetați să vă mai folosiți de naivitatea celor cu mai puține tastaturi uzate.
15 secrete cu care puteți crește rata de conversie a bannerelor publicitare
Cum secretu-i secret hai să schimb de la a III-a la a II-a.
• dacă nu ai oprit niciodată mașina ca să admiri un răsărit de soare, roagă pe altcineva să conceapă bannerul – emoția este precum curcubeul, nu există ochelari pentru cei care nu-l pot vedea;
• dacă ești necăsătorit/ă, lucrezi peste program de acasă și aștepți în fiecare lună să-ți intre bani pe card de la părinți, cere sprijinul unui coleg/e mai în vârstă care se milogește la șefi să-i dea liber de 1 iunie – adolescența durează doar câțiva ani, familia este până la adânci bătrâneți;
• dacă ți-au spus mai multe persoane în ultima săptămână că vorbești prea mult fără să spui nimic, depune o cerere de concediu – mesajul trebuie să fie clar și concis;
• dacă n-ai înțeles încă faptul că doar șefii vor să folosești expresii care-ți confirmă profesionalismul înțelege acum – cumpărătorii doresc să le comunici ceva ca la ei acasă;
• dacă ai un coleg (cu bandă mai mică la conducere) care este fan înrăit al produsului / serviciului respectiv cedează-i proiectul și oferă-i tot sprijinul; tot, necondiționat – succesul unei campanii de publicitate este esențial / după omenie;
• în curs de editare;
• în curs de editare;
• în curs de editare;
• în curs de editare;
• în curs de editare;
• în curs de editare;
• înainte să adaugi adresa url verifică dacă este corectă; nu te baza niciodată pe profesionalismul celor tz persoane care au verificat-o înainte să ajungă la tine; dacă este pagină secundară pe un domeniu avertizează-i să o mențină activă pe toată perioada derulării campaniei – link-ul mort n-aduce niciodată nimic bun;
• când adaugi adresa url în link pune și „_blank” – o pagină recomandată este de preferat să se deschidă întotdeauna într-o fereastră nouă;
• dacă vrei să ieși în evidență nu folosi niciodată mijloace uzuale de afișare a bannerelor – inovația continuă să rămână cel mai eficient suport publicitar;
• dacă bannerul este pentru o companie recunoscută că acceptă să fie afișat pe toate www-urile, indiferent de nivelul de calitate, elimină butonul; nu lăsa nimic / nici măcar click aici / scoate tot; fii sigur că dorința lui i se va îndeplini curând – de la trafic online la rata de conversie e cale extrem de lungă.
A meritat să citești până la sfârșit? Unii au renunțat după primele paragrafe fără să ajungă la lista cu cele 15 secrete. Cam la fel este și cu bannerele publicitare. Timpul face diferența. Unii îl ignoră și dau scroll mai departe. Alții îl privesc 1 – 2 secunde. Puțini sunt cei care citesc tot. Si mai puțini cei care au răbdare să vadă toată animația.
Mai există o categorie. Cei care au văzut bannerul prima dată pe o rețea de socializare în parc. Si atât. L-au mai văzut o dată la servici pe un site de știri și au dat click. Au citit. Au văzut detaliile. Si atât. Au ajuns acasă și au schimbat impresii cu familia. Iar seara, înainte de culcare în timp ce aruncau o privire pe tabletă pe ce au mai scris bloggerițele/ii de parenting au văzut din nou bannerul și au decis. Comandăm. Click, completează datele și plasează comanda. Care banner publicitar a generat conversia? Asta-i marea întrebare de final. Care banner?