De ce este indicat să postăm review-uri după ce revenim din concediu
Dacă v-ați ales cazarea în funcție de review-urile online, este indicat să postați la întoarcere un review.
Toate discuțiile despre concediu au stație pe la buget. Cât te-a costat cazarea? Unde ai mâncat? Cât ai dat pe suveniruri? Cu ce te-ai dus până acolo? Unde ai lăsat mașina? Am observat că la această stație se opresc inclusiv cei care pleacă în vacanță cu un card fără limită. Mai multe cifre la sold, mai multe cifre la bonurile fiscale de achitat. Cumpătarea financiară o regăsim la toți turiștii. De unde pornim toți? de la review-urile online. Verificăm ce au spus alți (presupuși) turiști despre locațiile respective și ne lăsăm influențați de ce au scris.
Am adăugat „presupuși” pentru că printre aceste review-uri se pot strecura și comentarii negative răutăcioase (fac referire, cu bună știință, la detalii fictive) sau comentarii pozitive plătite (conțin osanale, postate în schimbul unor foloase materiale). Proporția dintre review-urile naturale (postate de către turiștii onești) și cele fictive (negative sau pozitive) este principalul mod de departajare al credibilității acestor module. Primul loc aparține Google Review.
Presiunea socială a turiștilor
Prin presiunea socială a turiștilor înțeleg influența pe care o au turiștii asupra deciziilor și acțiunilor tuturor celor implicați în turism local, național sau internațional.
Sincer, când sunt plecat în concediu, am oroare de cei care mă privesc ca pe unul care a venit la exorcizare. Te-ai lepădat de turism? Încă nu?!?!?!? Mai ia o țeapă! Acum te-ai lepădat de turism? Nuuu?!?! Mai ia o vorbă pe care s-o ții minte până pleci acasă. Te mai întreb o dată – te-ai lepădat de turism? Ei știu sigur că nu voi mai reveni pe acolo, motiv pentru care nu le pasă cum le închid ușa la plecare. Știu că, indiferent de cum se comportă, la ușă le vor bate alți turiști sosiți spre exorcizare turistică. Cum roata se întoarce, au început să se teamă de review-urile online turistice mai ceva ca unii de aghiasmă și tămâie.
V-ați gândit vreodată că ați avut un concediu plăcut pentru că v-ați bazat alegerile pe niște review-uri postate de necunoscuți? Le-ați mulțumit măcar în gând? Vreți să-i ajutați pe alții la rândul vostru? Postați un review! Spuneți dacă ați fost mulțumiți sau ați fost dezamăgiți! Dați mai departe ajutorul primit!
În urma unor recenzii mai puțin plăcute, unii administratori au revenit asupra unor decizii și și-au îmbunătățit considerabil serviciile. De exemplu, noi am fost săptămâna trecută la Gura Portiței. Am citit pe net că servirea la restaurant se face cu foarte mare întârziere. Noi am comandat un platou de pește și paste pentru micuța noastră. După doar câteva minute ea a început să se plictisească și să ne ceară insistent pastele. Îi era și foame, ce-i drept. I-am explicat situația șefului de sală și … după 2 – 3 minute am avut pastele pe masă. Nivelul de mulțumire a revenit imediat la cote maxime cu o vorbă bună și un șef de sală profesionist
Review-urile actuale le duc în istoric pe cele din anii interiori. Cu un punctaj mai mic sau mai mare. Este ceva normal. Am învățat recent de la o familie din Germania cât de important este să ții cont și de data la care au fost postate review-urile. Review-urile postate în urmă cu 2 – 3 ani au doar caracter orientativ. În 2 ani se pot întâmpla multe. Se poate schimba personalul de bază. Se pot face investiții semnificative. Se poate schimba proprietarul.