Dacă ai telefon cu net, ar cam trebui să știi și ce este un advertorial

Tu ești atent când vezi cuvântul ADVERTORIAL afișat într-o pagină web?

Unul din motivele pentru care am ajuns unde am ajuns este faptul că am transformat tot sistemul de protecție socială într-un sistem de promovare, încurajare și menținere a lenei. Mai avem puțin și ni se va spune că este mai bine să-i plătim pe alții ca să nu facă nimic decât să-i ajutăm să se ridice la masă. Se analizează diverse scenarii financiare bazate pe lene, dar ne plângem cu toții de nivelul de pregătire precar al persoanelor cu care intrăm în contact.

advertorial

Înțeleg că nu toată lumea stă pe net cum stau eu, dar consider că toți cei care au telefon cu net ar trebui să știe ce este un advertorial. Internetul este o alternativă la lumea reală. Este online vs offline. Așa cum în lumea reală au învățat ce este un banner publicitar inclus într-un ziar de partid, ce este un spot publicitar afișat la tv, ce este un banner legat între doi stâlpi de pe stradă sau agățat de un bloc, consider că ar fi cazul să accepte că și mediul online dispune de metode de promovare contra cost a unor servicii sau produse. Această pretenție nu o am de la cei trecuți de o anumită vârstă care abia învață să deschidă tableta pentru a discuta cu copiii plecați peste mări și țări. Această pretenție o am în special de la cei care au telefon cu net.

Nu mi-am propus să discut despre etica advertorialelor, ci despre existența lor. Dacă sunt bune sau rele discutăm altă dată. Acum vreau să discutăm despre refuzul unora de a învăța câteva noțiuni de bază specifice mediului online, vreau să discutăm despre tendința de a butona telefonul într-un cadru ferit de orice chestie care necesită un dram de gândire. Ei nu vor să gândească singuri. Ei vor ca alții să impună reguli care să-i protejeze. Se feresc de orice chestie care le-ar pune la încercare capacitatea de a gândi singuri. Se feresc de orice chestie care implică responsabilitate personală.

Eu am copilărit cu „oaia care nu-i în stare să-și poarte blana, o mănâncă lupul”. La prima vedere pare trist, dar ce poți face cu o stână în care nu mai există nici o oaie în stare să-și care singură blana? Dacă este o singură oaie incapabilă, celelalte o pot proteja, dar dacă nu este niciuna capabilă? Tendința actuală de a-i proteja necondiționat pe toți cei din jur ne lasă o singură opțiune pentru viitor.

Ce este un advertorial?

Pe scurt, un advertorial este o pagină web publicitară găzduită de un website aparent necomercial. Mulți cred că advertorialele sunt doar articolele în care se promovează un anumit serviciu sau produs, care conțin link către site-ul celor care le oferă. În realitate, advertorial poate deveni orice pagină web, indiferent de perioada în care a fost publicat, dacă în el se adaugă un link publicitar (în schimbul unui beneficiu) către un alt website. A nu se confunda cu paginile web care conțin spații pentru bannere publicitare.

De exemplu, această pagină nu este advertorial. Chiar dacă ea conține spații publicitare în care google afișează ce bannere publicitare dorește, afișări de pe urma cărora eu câștig câțiva bănuți. Dar dacă ea va fi indexată, va obține trafic ce poate fi dovedit cu rapoarte de încredere, și va atrage atenția unor agenții de publicitate online una dintre ele îmi va putea solicita să adaug contra cost un link către ei pe o anumită expresie. Începând din momentul în care voi adăuga link-ul solicitat, acest articol va deveni advertorial. (ps – nu-mi solicitați ofertă pentru acest articol, nu-l voi transforma în advertorial).

Am întâlnit, inclusiv la case mai mari, articole care promovau mascat un anumit produs / serviciu fără să conțină și link extern. Este cunoscut faptul că marcarea unui articol ca fiind plătit (încadrarea în categoria advertoriale, pus P in titlu etc) scade numărul de accesări. Din acest motiv, în prima etapă îl lasă fără link, este indexat rapid și după câteva zile adaugă și link-ul.

O altă categorie de articole care pot fi confundate foarte ușor cu advertorialele sunt articolele de unboxing și test. Conțin descriere de produse? Conțin. Conțin link extern de unde pot fi cumpărate? Conțin. Sunt advertoriale? Da și nu. Cunosc situații în care autorul nu a primit niciun ban ca să posteze articolele respective. Produsele au fost cumpărate din banii lor. Nu le-a primit nici măcar temporar pentru test. Aceste articole sunt, în cele mai multe cazuri, articole afiliate – dacă dai click pe link-ul extern și cumperi produsul respectiv autorul primește un procent din valoarea acestuia. Principala deosebire dintre aceste articole și advertoriale este credibilitatea autorului – în cazul unui advertorial autorul poate recomanda un produs pe care nu l-a ținut niciodată în mâini. Eu nu cred că există cineva care a verificat veridicitatea tuturor informațiilor incluse în advertorialele postate. La un articol afiliat tocmai credibilitatea autorului este cea mai importantă. Cu cât autorul reușește mai multe persoane din propria comunitate să comande cu atât încasările lui vor fi mai mari.

În încheiere, repet, dacă ai telefon cu net te rog să înveți că orice articol marcat cu „advertorial” este un articol pentru care gazda a primit ceva ca să-l posteze. Toate informațiile din el pot fi ficțiune sau pot fi de bună calitate. Altă recomandare? Fii prudent!

Comentarii

  1. Adriana spune:

    Foarte bine explicat, multumesc pentru informatie!

Postează un comentariu


Articole învecinate