Părinți în lumea digitală: Folosiți-vă capul!

Conform unui studiu realizat recent in Norvegia trei din patru părinți nu prea știu ce este social media.

„Telenor vrea să-i ajute pe părinți să își dezvolte gradul de conștientizare și cunoaștere a social media, să fie modele digitale pozitive pentru copiii noștri”, spune Berit Svendsen, Telenor Norvegia CEO.

Copiii din Norvegia sunt campioni mondiali, atunci când vine vorba de utilizarea telefonului mobil pentru a accesa internetul – până la 70% din copiii de 9 până la 10 ani au propriul lor smartphone. În practică, acest lucru înseamnă că ei sunt deja online, tot timpul.

„Internetul și social media au devenit o parte naturală a vieții de zi cu zi pentru copii și tineri. Noi, adulții, trebuie să fim pregătiți pentru a-i ajuta să dezvolte obiceiuri online pozitive. Trebuie să vă conectați!”, spune Svendsen.

telenor digital parenting

Doar alți copii sunt agresați?

Astăzi, mai mult de 65.000 de copii și tineri din Norvegia sunt expuși hărțuirii pe internet. În timp ce 4 din 10 părinți care au luat parte la sondaj au recunoscut faptul că hărțuirea pe internet este o problemă în rândul copiilor și tinerilor, doar o parte dintre ei sunt de părere că acest tip de agresiune le poate afecta și proprii lor copii.

30% din părinții care au răspuns la sondaj au spus că postează uneori uneori comentarii la știrile on-line. 4 din 10 au recunoscut că le postează anonim – întotdeauna sau ocazional.

Comportamentul online al părinților, model pentru copii.

„Putem întâlni expresii interpretate incorect – comentarii hazlii care nu sunt menite să jignească pe nimeni, dar care îi pot răni pe cei cărora le sunt adresate”, spune Svendsen.

Telenor va elabora un program pentru părinți

În ultimii 6 ani, Telenor a difuzat o campanie de amploare anti-intimidare în Norvegia, „Folosește-ți capul”, în parteneriat cu Autoritatea norvegiană de Media, Crucea Roșie norvegiană și mass-media.

„Telenor Norvegia a stabilit ca un obiectiv important pentru reducerea agresiunii cibernetice cu 2% până la sfârșitul anului 2016. Acest obiectiv este parte din strategia Telenor și reflectă modul în care lucrăm ca o companie responsabilă social. Pe o perioadă mai lungă de timp, am văzut că părinții au nevoie de cunoștințe și de conștientizare, astfel încât dorim să-i ajutăm pe părinți prin dezvoltarea unui nou program dedicat lor, sub sloganul „Folosește-ți capul”, a spus seful CSR al Telenor Norvegia, Ana Brodtkorb.

Sfaturi pentru părinți

1. Dezvoltarea abilităților online
Nu aveți nevoie să fiți foarte activi pe social media, dar fiți la curent cu preferințele social media ale copiilor voștri. Mass-media poate fi o sursă bună de informare, dar experții reali sunt de fapt copiii. Este, de asemenea, indicat să testați rețelele de socializare pentru a ști cum funcționează.

2. Fiți un model pozitiv
Gândiți-vă la ceea ce postați pe social media. Ce atitudini și convingeri vă caracterizează? De asemenea, gândiți-vă bine ce poze distribuiți – este bine să apară în ele copiii voștri sau ai altor persoane?

3. Copiii au dreptul la o viață privată
Este întotdeauna bine să fiți „prieteni” cu copiii voștri pe social media? Nu există un răspuns corect sau greșit la această întrebare. Consultați-vă cu copiii în acestă privință. Ca părinți, avem la dispoziție mai multe feluri de monitorizare a copiilor noștri, dar aceasta nu înseamnă că le putem exploata.

4. Vorbiți cu alți părinți
Vorbiți despre provocările digitale și oportunitățile oferite de acestea cu alți părinți. Acest lucru vă poate oferi o mai bină perspectivă despre ceea ce se întâmplă în mediul copiilor voștri.

5. Intimidarea afectează pe toată lumea
Chiar dacă copiii dumneavoastră sau prietenii lor nu sunt implicați în agresiunii, ei știu ce se întâmplă la școală. Ii puteți ajuta să învețe cum să-i recunoască pe cei care au nevoie de ajutor.

Comentarii

Postează un comentariu


Articole învecinate