Cum se configurează corect o aplicație de tip AdBlock
Ai ales o aplicație de tip AdBlock pentru a te proteja de reclame și vrei să înveți cum să o configurezi corect?
Am observat că și blogosfera noastră a găzduit în ultimele luni câteva discuții destul de încinse despre soluțiile de tip AdBlock după o perioadă destul de lungă în care nimeni nu a mai pomenit nimic prin blogosferă despre această modalitate de a ne proteja de bannerele nedorite. Ce s-a întâmplat? Cică de la 1 octombrie Adblock și-a găsit un nou proprietar. Nu dispun de timpul necesar pentru a verifica această informație. Oricum, altul e scopul acestui articol. Cine are timp să pună cap la cap discuțiile lipsite de (P) despre AdBlock și vânzarea soft-ului AdBlock de la începutul acestei luni este rugat să-mi lase și mie un semn după ce își postează articolul pe blog.
Să revenim. Ați ajuns aici pentru a afla cum se configurează corect o aplicație de tip AdBlock. Fiți atenți. Soluția este foarte simplă. Nici nu e nevoie să vă instalați o astfel de aplicație.
Singura decizie constructivă pentru a vă proteja de bannerele afișate agresiv pe un website este să nu mai accesați acel website.
Este unanim recunoscut faptul că noi accesăm frecvent doar un număr limitat de site-uri. Accesăm site-uri noi doar când ne documentăm, când căutăm informații despre un anumit subiect sau când tăiem frunză la câini pe internet. Când vrem să citim anumite știri sau să vedem ce a mai scris un blogger ne ducem fix la un anumit site. Suntem vizitatori constanți. Prieteni. Facem parte din comunitatea formată în jurul acelui website.
Cei care folosesc bannere agresive o fac dintr-un singur motiv – pentru bani. Banii reprezintă singurul limbaj de comunicare pe care îl înțeleg. Blocarea afișării bannerelor nu este o soluție. Năravul rămâne. Ei dispun și de alte modalități la fel de agresive de a face bani de pe urma voastră, ca să nu mai spun despre faptul că Dumnezeu a rămas fără resurse înainte să apuce să-și pună gard la toată grădină. Hai să fim sinceri până la capăt. Cei care au rămas fără o doagă la tărtăcuță sunt suficient de mulți. Ei nu înțeleg nimic din toată discuția asta despre AdBlock și vor continua să acceseze acele site-uri.
Prin blocarea bannerelor respective voi de fapt acceptați tacit ca ei să-și bată joc în continuare de cei rămași puțin în urmă, fără să vă dați seama că și voi sunteți în aceeași situație la un alt nivel. Blocați bannerele, dar înghițiți în sec când vă treziți că apăsați pe un link inserat în articol și ajungeți cine mai știe pe unde sau dați peste un banner inserat într-o galerie foto. Era un proverb cu un un lup, un nărav și o blană.
Demn de reținut este și faptul că unii dintre cei care aruncă cu pietre în bannere (o formă justă de promovare) sunt înscriși în campionatul internațional de scris articole cu plasare de elemente publicitare. Câștigător este desemnat articolul în care elementele publicitare plasate nu au fost identificate de juriu.
Ce vreau să rețineți este faptul că mijloacele de publicitate sunt cu un pas înainte și că toate discuțiile despre AdBlock sunt o pierdere de timp dacă noi, ca utilizatori ai mediului online, nu reușim să menținem ritmul și să învățăm să ne apărăm împreună drepturile. Exact – împreună. Conform celor mai recente discuții despre securitate IoT, trebuie să renunțăm la mentalitatea de protecție individuală și să găsim mijloace de protecție comună împotriva celor care se folosesc de internet în scopuri lipsite de omenie. Chiar dacă fiecare dintre noi ne simțim în siguranță în spatele propriului monitor a sosit vremea să acceptăm faptul că vulnerabilitatea celui de lângă noi ne poate afecta mai devreme sau mai târziu.