Social media este inutilă până când celelalte instrumente de comunicare devin irelevante
Ieri: Social media este inutilă. Azi: Manipularea și dezinformarea este evidentă.
Străbunii noștri aveau o vorbă. Fă-ți iarna car și vara sanie! Dacă nu puteai să-ți faci unul nou era indicat să-l repari pe cel vechi. Înainte să vină ziua în care vei avea nevoie de el.
Indiferent de nivelul de interes vizavi de ce se întâmplă în prezent în jurul nostru, ar trebui să avem o atitudine asemănătoare vizavi de social media. Încet, încet, încrederea în celelalte instrumente de comunicare a scăzut considerabil. În vremuri tulburi este posibil orice! Orice! Este doar o simplă expresie ridicată la nivel de mantră protectoare a conștiinței.
În ultimele luni am auzit de nenumărate ori faptul că social media a devenit un loc de întâlnire al celor care au timp să taie frunze la câini. Ocazional, am auzit că a scăzut considerabil și vocabularul utilizat. Rar mai vezi câte un cuvânt care să te determine să scoți dex-ul. Social media este o pierdere de timp. Este inutilă. De ce să interacționez online? Mai bine îmi sun un prieten. Apel video.
Dar ce ne facem când, printre neghina inerentă, doar în social media mai putem regăsi frânturi de adevăr?
Presa scrisă a tăcut de când partidele politice au închis robinetul cu finanțări la comandă. Nu-și mai permit să susțină un ziar pentru a-l folosi la alegeri. Oricum, acum jocurile se fac puțin mai sus.
Televiziunea are pârghii îmbârligate. Ce le ajunge în inbox e doar decizia finală. Le e permis orice. Sunt vremuri tulburi. Minciuna prin omisiune este atât de evidentă încât poate fi sesizată și de un elev de liceu, dar nu este niciodată destul de suficientă pentru a putea motiva o sancțiune.
Dacă ești ancorat cât de cât în realitate poți observa singur exemple pe plan local, național etc.
De exemplu, luni vor veni în Focșani Dumitru Prunariu și Alexandru Mironov cu „Caravana Știință și imaginație”. Datorită unor conflicte politice acest eveniment nu este promovat de autoritățile locale chiar dacă sunt pe lista de organizatori / sponsori / gazde. Nu a fost lipit nici măcar un banal afiș pe ușa Ateneului din oraș unde va avea loc. Promovare în presa locală? Nimic. Promovare de către bugetarii plătiți să promoveze orașul? Nimic. Până în această clipă singura promovare a fost doar în social media. De ce? Repet – din cauza unor conflicte politice. Evenimentul este organizat de o parte și cele de mai sus ascultă de cealaltă parte.
Acum să revin. Dacă pentru tine social media este inutilă și nu dispui de câteva minute pe zi să arunci o privire pe ce mai spun fraierii pe acolo, cum ai putea afla de existența acestui eveniment? Te sună un prieten??!?! Poate este plecat la un grătar. Poate că i-ai refuzat ultimele invitații pe la diverse evenimente și evită să te sune. Sau, poate, nici el nu știe.
Este doar un exemplu. Minor. Din provincie. Pe cele intergalactice te las să le descoperi singur. Important este să reții scenariul.