Internetul a devenit o utilitate în care ne pierdem încrederea
Cei de la Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) au ajuns la concluzia că internetul a depășit condiția de mediu de comunicare și a devenit o utilitate.
Intr-adevăr, internetul a devenit o utilitate. Din păcate, a devenit o utilitate în care ne pierdem încrederea – cum bine au sesizat și cei de la BRAT.
În mediul urban, peste 95% din tinerii cu vârste între 14 – 24 ani utilizează internetul, procentul depăşind 98% în Bucureşti şi oraşele mari. În mediul rural procentul este de 82%, dar având în vedere rata de creştere accentuată, cel mai probabil procentele se vor egaliza în câţiva ani. […]
Singurul indicator care a scăzut în ultimii 10 ani în ceea ce priveşte Internetul, este nivelul de încredere al populaţiei în informaţiile găsite pe internet. 60% dintre utilizatori declarau în 2005 că au încredere în informaţiile găsite pe internet, în timp ce doar 45% mai consideră acest lucru în prezent.
Cei care își pierd încrederea în mediul online riscă să decadă la stadiul de animale care se supun spiritului de turmă. Mediul online nu înseamnă doar canale de informare (website-uri, blog-uri, pagini și conturi personale pe rețelele de socializare, etc.), ci și un mijloc eficient de comunicare cu prietenii indiferent de locul în care aceștia admiră dimineața răsăritul de soare. Nu putem controla informațiile care ajung la noi, dar ne putem alege cu maximă precauție prietenii alături de care vom merge când suntem nesiguri.
De exemplu, pe mine mă lasă rece toate discuțiile cu iz de acceptare socială despre creșterea numărului românilor care utilizează internetul. La fel și pe prietenii mei. De ce? Pentru că noi continuăm să ne jucăm cu copiii noștri. Noi refuzăm să facem parte dintr-o comunitate dependentă de internet cu riscul de a fi izolați social.