Internetul a devenit o utilitate în care ne pierdem încrederea

14 dec. 2015

Cei de la Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) au ajuns la concluzia că internetul a depășit condiția de mediu de comunicare și a devenit o utilitate.

Intr-adevăr, internetul a devenit o utilitate. Din păcate, a devenit o utilitate în care ne pierdem încrederea – cum bine au sesizat și cei de la BRAT.

În mediul urban, peste 95% din tinerii cu vârste între 14 – 24 ani utilizează internetul, procentul depăşind 98% în Bucureşti şi oraşele mari. În mediul rural procentul este de 82%, dar având în vedere rata de creştere accentuată, cel mai probabil procentele se vor egaliza în câţiva ani. […]

Singurul indicator care a scăzut în ultimii 10 ani în ceea ce priveşte Internetul, este nivelul de încredere al populaţiei în informaţiile găsite pe internet. 60% dintre utilizatori declarau în 2005 că au încredere în informaţiile găsite pe internet, în timp ce doar 45% mai consideră acest lucru în prezent.

Cei care își pierd încrederea în mediul online riscă să decadă la stadiul de animale care se supun spiritului de turmă. Mediul online nu înseamnă doar canale de informare (website-uri, blog-uri, pagini și conturi personale pe rețelele de socializare, etc.), ci și un mijloc eficient de comunicare cu prietenii indiferent de locul în care aceștia admiră dimineața răsăritul de soare. Nu putem controla informațiile care ajung la noi, dar ne putem alege cu maximă precauție prietenii alături de care vom merge când suntem nesiguri.

deontologie

De exemplu, pe mine mă lasă rece toate discuțiile cu iz de acceptare socială despre creșterea numărului românilor care utilizează internetul. La fel și pe prietenii mei. De ce? Pentru că noi continuăm să ne jucăm cu copiii noștri. Noi refuzăm să facem parte dintr-o comunitate dependentă de internet cu riscul de a fi izolați social.

Articole recente

Când spun SEO cele mai multe persoane se gândesc la promovarea unei adrese web în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare. Își doresc…

De curiozitate, am întrebat un AI ce este parentingul digital Parentingul digital se referă la abordarea și gestionarea responsabilă a educației și supravegherii copiilor în…

Când vine vorba de parenting, fiecare generație are provocările ei. Provocarea generației noastre este mediul online. Să ne lăsăm sau nu copiii să stea pe…

Potrivit raportului DESI (Digital Economy and Society Index) al Comisiei Europene, suntem pe ultimul loc din UE, în ceea ce privește competențele digitale de bază….

Îm ultimele luni tot aud / văd / citesc că vom ajunge șomeri din cauza roboților. Roboțiii ne vor lura locurile de muncă. Ne vom…

YouTube a anunţat că va introduce certificarea conturilor medicilor şi a altor profesionişti din domeniul sanitar, astfel încât să poată fi evidenţiate videoclipurile de încredere…

Este creativitatea amenințată de către ascensiunea inteligenței artificiale? Cine ar putea răspunde mai bine la această întrebare decât Ai-Da – primul robot artist din lume…

Ameca, robotul umanoid al companiei Engineered Arts, este capabil să afișeze trăsături umane în timpul unei conversații – cu ajutorul modelului de limbaj de ultimă…

CyberOne, primul robot umanoid din grupul Xiaomi, a debutat la evenimentul de lansare a noului produs al companiei, la Beijing, pe 11 august, alături de…

În ultimele zile, în anumite medii pasionate de tehnologie, se discută destul de des despre prototipul unui nou produs marca Xiaomi – MiGu – un…

Dacă la noi ar fi fost cu adevărat democrație, după atâtea săptămâni de război, la tv ar fi fost invitați istorici profesioniști, nu militari pensionari…

Ieri: Social media este inutilă. Azi: Manipularea și dezinformarea este evidentă. Străbunii noștri aveau o vorbă. Fă-ți iarna car și vara sanie! Dacă nu puteai…